Beszéljünk mégis

Szélvédő által homályosan

2018. december 31. - HargitaiE
Mostanában többször veszek részt süketek párbeszédében. Nyilván azért, hogy tanuljak ezekből. (Milyen érdekes, ezek mindig az anyanyelvemen esnek meg velem, pedig nagyon sokat kell használnom két idegen nyelvet is -nem csak boltban.)
Nemrég egy esős napon arra eszméltem, hogy az autóm ablaktörlője mindent csinál, de ablakot, azt nem töröl. Mivel nem csak a kommunikáció, de az útjaim során is szeretem a tisztánlátást, bementem egy autósboltba. A kocsim pontos adatait megadva hozzájutottam egy ablaktörlőlapáthoz, majd megpróbáltam felszerelni. Sehogy nem ment, és szinte biztos voltam benne, hogy ez nem az én hibám, hanem egyszerűen nem a megfelelő darabot kaptam. Mielőtt azonban visszamentem volna a boltba (főleg, mert csak jövő héten nyit ki újra), lefotóztam a terméket, és feldobtam egy autós fórumba. Kifejezetten az én kocsimra szakosodott fórumba.
A kérdésem így nézett ki: “Ezeket a lapátokat vettem, de a hátsónak köze nincs ahhoz, ami jelenleg az autón van. XXXX típusú kombi autóhoz biztosan ez való? Kifejezetten ahhoz kértem.”
automobile-car-car-interior-103291.jpg
Forrás: pexels.com
Nyugodtan kritizáljatok meg, ha volt hiba a kérdésemben.
A válaszok az alábbi kategóriákba sorolhatók:
  • Ja, én is most vettem, az enyém X márka. [Az szuper, mert az enyém Y.]
  • A lapát hátul egyforma. [Mivel? Nagy nehezen kiderítettük, hogy a háromféle létező kivitel között, azaz mindegy, hogy kombi vagy ferdehátú, esetleg sedan.]
  • Az első lapátok mérete nem egyforma. [Nem mondod.]
  • Úgy kell felszerelni, hogy kipattintod a pöcköt, és beleteszed az újat. [Pláne ha az enyémen sín van, és a megvett darab meg karmos.]
  • Ez a lapát hátulra jó. [Nő vagyok, nem hülye.]
  • Vegyél egy sima gumit, és azt húzd bele a lapátba. [Éljen a sufnituning.]
  • Mit akartok? Sok ferdehátúban még csak hátsó ablaktörlő sincs. [tudjuk, Afrikában pedig éheznek.]
... Jobban mondva, ezek mind egy csoportba sorolhatók. Az oda nem figyelők (jó, jó, és a magukat szórakoztatók) csoportjába. Képernyőn keresztül hajlamosak vagyunk felületesen olvasni, csak a kulcsszavakat megkeresni, és azokból magunknak összeállítani egy saját narratívát. Valahogy így: fotó+ablaktörlő= megszakértem, ez hátulra való. Probléma megoldva. Saját értelmezése csapta be azt a márkatársat is, aki egyből leírta, hogyan kell kicserélni a lapátot. Ő biztosan abból indult ki, hogy ha nő kérdez, és az ablaktörlő a kulcsszó, akkor mi más lehetne a baj. Az utolsó megjegyzés (másnak még hátsó ablaktörlője sincs) mögött pedig gyakran egy frusztrált “ne panaszkodj, másnak rosszabb” alapállás húzódik meg.
Mi ebből a tanulság? Csak annyi, hogy olvasni menő. Hallgatni pedig arany.

A bejegyzés trackback címe:

https://beszeljunkmegis.blog.hu/api/trackback/id/tr8214525782

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása