Beszéljünk mégis

Én marha

A Magyar Postával próbálkoztam - most meggyónom

2020. július 02. - HargitaiE

Én marha. Én hülye. A Magyar Postával kezdtem.

Történt ugyanis, hogy elhunyt valaki, akinek a családja felé nem lenne illendő csak úgy odavetni valamit a Facebookon, ezért a hagyományos gyásztáviratot részesítettük előnyben. Hogyan ad fel az ember táviratot? Elmegy a postára. Ez a jelen esetben bizonyos okokból kizárt volt, és ha valakiben feltolulna az "akkor kérj meg valakit", jelzem, hogy nem mindenkinek vannak olyan emberei, akiket erre a célra be tud fogni.

Ezen kívül vezetékes telefonon is fel lehet adni táviratot, de a XXI. században, különösen az online oktatás és távmunka évében vezetékes telefont tartani otthon, hát, nem olyan magától értetődő.

No de sebaj, mert e szerint a hír szerint...

Online táviratfeladást indított a Magyar Posta

Írta: Haszon - Készült: 2019. március 25.

Az állami cég januárban fejlesztette szolgáltatást, így már online is fel lehet adni táviratot, illetve lehet immár bankkártyával fizetni érte.

Remek! Betört a postára a XXI. század! Akkor menjünk a posta honlapjára! Hoppá, itt nem esik szó online feladásról.

Akkor jöjjön az általam középkori kínzásként megélt lépés: hívjuk fel az ügyfélszolgálatot! Komolyan mondom, ha egy párt a következő választáskor zászlajára tűzi a várakoztatózene- vontatott gépi hangon diktált beszélgetésazonosító- minden munkatársunk foglalt, de hívása fontos a számunkra-mentes telefonos ügyfélszolgálatok törvénybe iktatását, én rá szavazok, sőt ingyen segítek neki kampányolni, legyen bármilyen oldalon.

Az ügyfeles hosszas várakozás után álmos hangon szólt bele a telefonba, és a kérdés hallatán olyan hanglejtéssel közölte, hogy várjak, hogy arra gondoltam, inkább az ügyfelesek leterheltségéről kellene cikket írnom. Komolyan mondom, ha egy párt a következő választáskor zászlajára tűzi az ügyfélszolgálatosok kötelező pihenőidejének növelését, én rá szavazok, sőt ingyen segítek neki kampányolni, legyen bármilyen oldalon. 

Végül megtudtam, hogy az Én Postám szolgáltatásra kell regisztrálni, azaz megadni a nevemet, telefonszámomat, e-mail címemet, generálni egy jelszót, azt megerősíteni, megesküdni, hogy nem vagyok robot (de zombi lassan igen). Az e-mail címemre érkező megerősítő e-mail kissé megtréfált, mert közölte, hogy hibás a kód (mármint amit a posta rendszere generált), továbbá a személyes felületemen megjelent, hogy hitelesítsem a regisztrációmat ügyfélkapuval. (Hú, biztosan sok terrorista küldözget táviratot...)

Amikor sehogy sem találtam a táviratfeladási lehetőséget, újra tárcsáztam a postát, újra átvergődtem a csodálatos menüpontokon és a leszedált lajhárhoz hasonlatos gépi hangon, amikor ügyfeles 2.0 közölte, hogy jaaa, olyat ott nem lehet. Amit ekkor kívántam a komplett postának, na, olyat se lehetne ott.

Elment pár óra az életemből, nem olyan tragédia. Hogy egyszerűen nincs mód törölni a felhasználói adataimat az Én Postám rendszeréből, az már minimum bosszantó - GDPR-ilag pedig érdeklődésre tart számot. Próbaképpen írtam választ arra az e-mailre, ami a regisztrációm megerősítésére utasított, íme a válasz:

Tisztelt Levélíró!

Tájékoztatjuk, hogy ez az e-mail cím csupán levelek kiküldését végzi, bejövő üzeneteket nem tud fogadni.

Kérjük, az általunk eredetileg küldött e-mailben, a Válasz gomb-ra kattintva küldje el nekünk újból az üzenetét.

Üdvözlettel,

Magyar Posta Zrt.

 Hát pont az eredeti leveletekre válaszolok, ember!

No de persze, írtam a rendes ügyfélszolgálati csatornán is, ahonnan kíváncsian várom a választ. Külön poén, hogy a posta honlapján levő, kifejezetten Én Postámmal kapcsolatos kapcsolatfelvételi űrlap csak két lehetőség közül enged választani: a mo.hu-s regisztrációval és a vevőkártyával kapcsolatban fordulok önökhöz opciót. Várom, mikor szúrnak le, hogy hiszen nem is arról írtam nekik, amire kattintottam.

letter-mail-mailbox-postbox-4943.jpg

Pexels/Jaymantri

Apró ügy, nincs jelentősége, de valahol mégis. Ahol jó néhány cég puszta körmével ássa a gránitfalat, ha mögötte potenciális vevőt sejt, ott nem lenne szabad megtartani egy állami monopol céget. Versenyezzen a posta igenis, és akkor majd munkáltatóként és szolgáltatóként is rákényszerül, hogy ne a haver Pista szeme fénye Jocikával fejlesztesse le az UX minden csírájától is mentes honlapot meg a belső folyamatokat.

Amúgy végül virágot küldtünk a temetésre. Jolika virágboltos egyéni vállalkozó öt perc alatt oldotta meg a dolgot.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://beszeljunkmegis.blog.hu/api/trackback/id/tr9915975736

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

varsoigyros 2020.07.03. 09:58:53

Én ezzel kapcsolatban ezt látom a posta.hun

"TÁJÉKOZTATÁS SZOLGÁLTATÁS SZÜNETELÉSÉRŐL
Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy az eTávirat szolgáltatásunk jelenleg nem elérhető. Amennyiben táviratot adna fel, javasoljuk, hogy hagyományos feladással tegye meg.
A belföldre szóló hagyományos Táviratok díjait itt találja, továbbá a postákon munkatársaink is készséggel nyújtanak felvilágosítást. Megértésüket köszönjük!

mbazs 2020.07.03. 11:21:13

Én kértem ezt az Énpostám kártyát, meg is jött. Ügyfélkapuval is azonosítottam magam. De a kártyát már nem tudtam aktiválni a rendszerben, mert csak. Használhatatlan fos az egész.

Kzsolt 2020.07.03. 13:05:00

Posta? 2020-ban? Minek? Mire?

HargitaiE 2020.07.03. 13:15:55

@varsoigyros: No, és ide hogyan jutottál el?

varsoigyros 2020.07.03. 13:37:07

Beütöttem a posta.hu oldal keresőjébe a kulcsszót.

Fairy Girl 2020.07.03. 14:04:17

Én nem tudom regisztrálni az Én postámra két éve, ugyanis a férjes nevem és a születési nevem eltér, ráadásul kötőjeles (könyörgöm, manapság szinte minden második emberé ilyen), és ezt az ő rendszerük nem tudja kezelni, hiába van ügyfélkapum, hiába folytattam hosszadalmas levelezést erről velük hónapokon át :D
EGY VICC. Méghozzá ROSSZ vicc.

VonBraun 2020.07.03. 15:02:11

Sőt, az ePostakönyv is kiváló találmány, bármilyen közintézmény meg tudja ezt erősíteni. Működött majdnem egy fél napig, aztán országosan összeomlott.
Ha nem megy, ne erőltessük.

öreg baka nem rakéta 2020.07.03. 16:57:26

Én életem során most jutottam el a csomagfeladáshoz. (68 éves vagyok) Rájöttem, hogy mi nem hiányzott az életemből, mi volt az ami nélkül is normálisan tudok aludni. Érdekes módon korábban, 45 éve leveleztem későbbi életem párjával. akkoriban olcsó volt a posta, és másnapra már ott volt a válasz is. Ma? Rájöttem, hogy a tértivevény sokszor hamarabb megjön, mint az eredeti levél a címzetthez,. Teljesen felesleges címzetnek írni, mert úgy is postafiókra megy a levél, bármi a címzés:) A posta egy ifjú titánokat foglalkoztató (akik mindenhez értenek, csak ahhoz nem amit csinálniuk kéne), az alacsonyabb szinten rabszolgákat foglalkoztató állami cég.

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2020.07.03. 17:55:46

Ügyfélkapus azonosító???? Hát nem mindegy nekik, hogy ki fizeti ki bankártyával azt a nyomorult táviratot???

sutyerák 2020.07.03. 18:55:41

a posta az inzultációs görénykedés miatt van,nem a zállampolgárokért.

Paeonia 2020.07.03. 20:48:50

@jacint70: Nem, ezeknek nem mindegy. Nem normálisak, az egészen biztos.

Van egy első ránézésre nem csúnya weboldaluk, ahol kb. semmit sem lehet elintézni, mert semmi sem működik.
Hónapokig küzdöttem az ÉnPostám kártyáért, ami csak magánszemély nevére szólhat, DE ezzel kell a céges ügyeket is intézni. A marha nehezen igénybevett levél-átirányítási szolgáltatásukról számlát nem hajlandóak küldeni. Hónapok óta levelezek velük, idáig elég türelmes voltam, most már a NAV-hoz és a fogy.védelemhez fogok fordulni.

HargitaiE 2020.07.04. 06:50:33

@varsoigyros: Köszi. Én a menüből navigáltam, és bár ezek szerint nem voltam eléggé körültekintő, nem lett volna rossz, ha a távirat menüpontjában is feltüntetik az infót.

HargitaiE 2020.07.04. 06:52:32

Update: akkor törlik az adataimat, ha megadom az anyám nevét és a születési dátumomat is, amit azért sem értek, mert ezeket nem is adtam meg a rendszerben.

eßemfaßom meg áll 2020.07.04. 09:53:32

@HargitaiE: Gondolom az ügyfélkapus hitelesítés után látja a rendszerük.
süti beállítások módosítása