Beszéljünk mégis

Szív vagy ész?

Avagy hogyan válasszunk szakembert?

2019. január 02. - HargitaiE

A döntéseink - akár a só mennyiségének betájolása főzés közben, akár egy több ezer fős vállalat átszervezése is legyen a tét - alapos tájékozódást és megfontolást igényelnek. A döntés elméletével a filozófiától a közgazdaságtanon át a pszichológiáig sok tudomány foglalkozik. A tankönyvek és tanulmányok elemzik a döntés számos faktorát, a problémahelyzetet, az alternatívákat, a választás utáni visszacsatolást és ellenőrzést, stb. Egy dologgal viszont egyik tudományos elmélet sem számol. A szimattal.

Grafikust kerestem egy projekthez, és eleinte nagyon igyekeztem hideg fejjel válogatni, objektíven dönteni közöttük. Alaposan átnéztem a portfóliójukat, értékeltem a kommunikációjukat, 0 pontot adva annak, aki a világ minden kincséért sem volt hajlandó elárulni, milyen áron és határidővel dolgozik, és 10 pontot osztva azoknak, akik korrekt, világos válaszokat adtak, viszonylag gyorsan.

Nagyjából öten maradtak versenyben. Voltak olyanok, akiket a tárgyilagos szempontjaim alapján bent kellett tartanom, mégis furcsa érzésem volt velük kapcsolatban. Ketten viszont megnyerően kommunikáltak, igyekeztek belehelyezkedni a megrendelő szempontjaiba, utánanéztek a projektnek. Ez a két grafikus tett néhány fontos észrevételt, és ők adtak jó pár értékes tanácsot, bizonyítva ezzel a szakmai kompetenciájukat és azt, hogy a tudásukon túl valami pluszt is képesek nyújtani.

Ez tette őket igazán szimpatikussá. Egy nem szakmabeli nem feltétlenül tud nagyon alapos szakmai szempontok alapján dönteni, de véleményem szerint egy jó emberismerő bátran hagyatkozhat a "szimatára"; arra, hogy az illető megérti-e őt, együttműködik-e vele, proaktív-e.

pexels-photo-327540.jpeg

Forrás: pexels.com

Ha szakembert keresel, érdemes végiggondolnod az alábbiakat:

A szakember odafigyel? Igyekszik értelmezni a projektet?

Kérdez vagy prédikál? Mindentudónak tünteti fel magát, vagy érdeklődik a megbízója iránt?

A kérdései relevánsak?

Ha a megbízó nem ismer bizonyos szakkifejezéseket, technológiákat, akkor a szakember türelmesen magyaráz, vagy türelmetlenül kioktat?

Bizalmaskodik, személyes síkra tereli a megbeszélést, bejelöli a megbízót a közösségi oldalakon, vagy csak annyira személyes, amennyit egy kötetlen beszélgetés megenged?

Nagy körítéssel közli az árajánlatot, vagy tárgyilagos?

Pontosan megadja, hogy milyen szolgáltatást/terméket fog nyújtani?

Henceg azzal, hogy villámgyorsan dolgozik, vagy reális határidőt ad, hagyva magának időt az ellenőrzésre?

 

Ha ezt a csekklistát végigkövettük, akkor már ki tudunk szűrni néhány kóklert és hencegőt. Sikeres üzleti kapcsolatokat kívánok 2019-re!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://beszeljunkmegis.blog.hu/api/trackback/id/tr9214528510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása