5 embertípus, akit a Notre Dame tüze hevít
2019. április 18. írta: HargitaiE

5 embertípus, akit a Notre Dame tüze hevít

Hogyan kommentálja a net népe a szörnyű eseményt?

Leégett a Notre Dame egy része. A kár tetemes, a helyreállítás évekbe telik majd, az internet pillanatok alatt tele lett a lángokról készült videókkal... meg az esemény kommentárjaival. A nagy médianyilvánosságot kapó események mindig fellobbantják a közbeszéd lángjait is. A hétköznapi embernek véleménye van. Ha nincs, akkor is lesz. Lássuk, milyen típusokba sorolhatók a különféle megnyilvánulások.

Ez a cikk egy görbe tükör, az itt bemutatott embereknek a valósággal való bármilyen egyezése a(z) véletlen műve.

1. A fontoskodó

Aki életében még Bivalymocsolád-felső határát sem hagyta el, de most egy leguglizott kép kíséretében ecseteli, hogy micsoda szörnyűség, mert épp készült odautazni. (És ugyebár ezen az épületen kívül nyilván semmi más nincs Párizsban.) Minél érzelmesebb hangokat üt meg az illető, annál bizonyosabb, hogy különben az életében nem állapította még meg egyetlen épületről sem, hogy az milyen korú és stílusú. Műemlékekhez szelfizni jár, nem a bélletes kaput elemezni.

2. A jólinformált

A mérnök, biztonságtechnikai szakértő és építésügyi ellenőr egy személyben, aki már az első lángok felcsaptakor tudja, mi történt pontosan. Ő az, aki szarkasztikus hangnemben hurrogja le a találgatásokat, hiszen ő tudja. Ő tudja.

3. Az apokaliptikus

Ő az, aki két lépésből összekapcsolja a tűzesetet az Emberiség összes bajával, a létezhető összes bibliai jövendöléssel, és észreveszi, hogy bezzeg az oltáron található arany kereszt nem égett meg. Véletlen lenne? Aligha. Az arany ugyanis baromi magas hőfokon olvad.

4. A na de ki törődik Kovács Pistikével típus

A katasztrófával egy napon egy másik veszteség is érte társadalmunkat. Vagy több. Egy csomó bajról még csak nem is szóltak a hírek. De itt van a Szolidáris, az A legkisebb is számít típus, aki jól felhívja a figyelmet, hogy persze, ott van az a régi épület, no de eközben Patagóniában kilehelte a lelkét egy hajlottkörmű bányászbéka is. Igen, a bányászbéka egy élet, egy kis földi csoda, csakhogy a média természete az, hogy annak a pusztulását hozza le, amiből egy van. És igen, lassan a békából sem marad sok példány, de valahogy nem az a tapasztalatom, hogy a bányászbékák populációjának fennmaradásáért virtuálisan küzdők járkálnának ki a folyópartra szemetet szedni.

5. A szenzációhajhász

Rárepül mindenre, ami bulvár, ami megerősítetlen részlet, bekukucskál minden kulcslyukon, és akár a pletykás vénasszonyok, ő is pletykál, sugdolózik, csak éppen virtuálisan. Ártalmatlan.

File:Notre Dame de Paris DSC 0846w.jpg

Forrás: Wikimedia Commons / Peter Haas / CC BY-SA 3.0 / File:Notre Dame de Paris DSC 0846w.jpg

+1 A kommentelőket elemző

A blogger, a kommunikációs szakember, aki meg nem bírja megállni, és nekiáll elemezni ezeket az embereket, vállalva azt is, hogy egynémely magára ismer, és majd jól beszól neki.

Persze, mindez természetes.

Szomorú, de természetes. Emberi dolog. Párizsban legalább virtuálisan, például a Dan Brown-könyvek filmadaptációi miatt mindenki járt, ezért aztán van véleményünk a dologról. Ráadásul a média már régen nem folytat közszolgálati küldetést, azaz nem annak ad nyilvánosságot, aminek igazán óriási szüksége van rá, hanem ami nagyobbat szól. Ebben tökéletesen igaza van Kitörődikkovácspistivelnek. Látványosabbak a lángok a sárkányt formáló vízköpők körül, mint például a kis koszos fekete gyerekek körül Mozambikban felcsapó sártenger. (Igen, volt ott egy természeti katasztrófa, csak az évszázad legnagyobbja a déli féltekén. Ja, Mozambik Délkelet-Afrikában van.) Megdöbbentőbb a repülőről fotózott füst, annál is, ami a hajléktalanok által eszkábált bódékból száll felfelé. Meg aztán, ebbe nem kell igazán bevonódni. A Notre Dame-ot úgyis újjáépítik, nem kellünk mi ahhoz.

A bejegyzés trackback címe:

https://beszeljunkmegis.blog.hu/api/trackback/id/tr1714772860

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

András Kató 2019.04.18. 16:43:00

A trianonos fasisztát kihagytad. Aki szerint megérdemelték, majd' 100 évvel Trianon után - ami amúgy Versailles, csak a kastély egyik terme a Trianon terem.
Mert hogy a migránsok voltak és Isten nem ver bottal.
Ilyen komment is van...

HargitaiE 2019.04.18. 16:44:43

@András Kató: Jogos, csak ezen az embertípuson nem nevetni, inkább sírni lehet.

Nem anyja Nikolics..Nikolicsné az anyja ! 2019.04.18. 17:08:45

Cui prodest? Kinek jött ez jól a választások előtt? A kérdés költői. Most vagy egy hónapig a Notre Dame lesz a téma és nem a tüntetések. Egyébként nemrég kigyulladt egy másik nagy párizsi templom is. Főpróba?

midnightcoder2 2019.04.18. 17:11:02

"Az arany ugyanis baromi magas hőfokon olvad"

Annyira nem. Kb ott van az olvadáspontja ahol a rézé.

darlacko 2019.04.18. 17:44:41

"Minél érzelmesebb hangokat üt meg az illető, annál bizonyosabb, hogy különben az életében nem állapította még meg egyetlen épületről sem, hogy az milyen korú és stílusú. Műemlékekhez szelfizni jár, nem a bélletes kaput elemezni"

Én művészettörténeti, történelmi kérdésekben elég művelt vagyok, kinőttem abból, hogy elemezgessek épületeket. Én ugyanis tudom, hogy milyen stílusú, mikor épült, mi történt ott. De egyszer utaztunk egy egyetemi évfolyamtársammal, aki mindenből kurvaalaposan felkészült (senki nem kérte rá), majd ragaszkodott hozzá, hogy ő minden ponton kiselőadást tartson. Agyfaszt kaptam. Én hiába tudom a sztorit, sose tukmálnám másokra. Mert esetleg a csoport másik tagjai csak sétálni akarnak ott, fagyizni, gondtalanul bóklászni.
Ez az évfolyamtársam volt az, aki filmklubot is szervezett, ahol minden film végén ő nagyon mélynek gondolt és okoskodó elemzéseket adott elő, ilyen fejvakarós álbizonytalakodó, álértelmiségi hümmögést. Megölte a hangulatot. De ő hozta a DVD-ket, úgyhogy elvárta, hogy meghallgassuk.
A Loney Planettel a kézben minden stációt hűségesen végigjáró és lefotózó japán turista nem követendő példa. A szelfizés meg népsport lett, ezen 2019-ben meglepődni álnaív dolog.

darlacko 2019.04.18. 17:49:28

Én azok közé tartozom, akik szerint ez a tűzvész egy tünete annak a saját hagyományaikra szarásnak, amit a franciák 1968 óta művelnek. Mondhatjuk, hogy megérdemelték, maguknak köszönhetik.
Az külön érdekes, amit a France24 arab nyelvű oldalán franciaországi mohamedánok kommenteztek tömegesen. Ők viccesen szolidaritásukat fejezték ki a tűzzel ;-)
Az algériai származású franciák meg külön örömködtek ez alkalommal, nekik Franciaország egy ex-gyarmatosító, elnyomó hatalom.

darlacko 2019.04.18. 17:52:31

@András Kató: nem a kastély egyik terme, hanem a versailles-i komplexum egyik épületey egy kisebb kastély, Petit Trianon

kiskutyauto 2019.04.18. 18:50:23

És van még az is, aki mindegyik trolltípus fölött áll és most roppant bölcs, kioktató posztot böfögött ránk... :D
Meg van az is, aki nem csak ennyit bőg, hogy kitörődikakovácspistikével, hanem azt mondja, AHOGY ÉN IS, HOGY HALÓ FOLYAMATOS KATASZTRÓFÁBAN ÉL AZ EMBERISÉG!!! MINDEN EGYES NAPON KÍNHALÁLLAL HAL MEG CSAK A NYOMOR MIATT 100 000 EMBERTÁRSUNK! További borzalmas értelmetlen nem szükségszerű halálozás nyilván még van naponta milliós nagyságrend... ) sok eset Darwin díjas, nagyon sok a baleset, illetve butaságból, felelőtlenségből vagy épp gonoszságból, háborúk ugyebár, és sok egyéb emberi tényezőből fakad, DE NEM NYOMORBÓL) tehát én csakis arra hívom fel újra és újra a figyelmet, hogy kizárólag nyomorból származó kínhalál (ami nyilván nem csak éh és szomj, hanem hosszú a lista, még van olyan is hogy a nyomorra visszavezethető regionális erőszak ill bűnözés) bolygón napi szinten. Százezer borzalmas igazságtalan halál (negyede gyermek!!!!) a mélynyomor miatt... a mélynyomor pedig a bolygón összefüggésbe hozható azzal a szűk körrel aki pazarol dőzsöl fényűz pompában él, és ide tartozik az egyházi elit is, ide tartoznak a milliárdosok, akik ugyan még egyetlen nyomorult embert sem mentettek meg holott kb 2 percnyi jövedelmük elég lenne rá... de azért az évezrednyi terrort fenntartó tömeggyilkos inkvizíció mementójára nem sajnálnak dollármilliókat... ez mindent elmond az emberiség morális nívójáról... Egy fejlett ill progresszív civilizáció, többek közt abban mérhető, ha a templomait bontani kezdi (és ezt nem én szoptam a kisujjamból kérem)... mi meg irdatlan pénzt elköltünk azaz elpazarlunk képmutatásra, álszent ön- és egymás-ámításra... de eleve elbitorolt vagyonokból van ugyebár... eleve az a fogalom hogy milliárdos NEM LEGITIM... nem lehet senki milliárdos egy igazságos világban, pláne egy olyanban, ahol napi százezer nyomorgó hal kínhalált... Ezt kéne végre felfogni mindenkinek és a tettek mezejére lépni... akár pár év alatt boldog hellyé válhatna a föld... a Notre Dame-ra, aminek eleve soha nem volt semmi haszna és csak a felépítése mutatja azt az irtózatos hatalmas vagyont amit az egyház(ak) elbitoroltak a félelemben és ostobaságban erőszakkal tartott tömegtől... Persze valóban időtálló építészeti csoda (nem viccből építették erődnek, de nem a tömeg védelmében, hanem a klérus a SAJÁT KÖVÉR SEGGE VÉDELMÉBEN, MERT PONTOSAN TUDTÁK HOGY CSALÓK, TÖMEGNYOMORÍTÓ DIKTÁTOROK ÉS AZ ILYEN ÉRTELEMSZERŰEN MINDIG SZÁZSZOROSAN EZERSZERESEN IGYEKSZIK MAGÁT BEBIZTOSÍTANI. Az épület leégése teljesen mellékes dolog. Azonban az újjáépítése ha lenne morál a mai emberi lényben, lenne lelkünk, empátiánk és értelmünk, akkor azt mondanánk, hogy oké építsük újjá ésszerű költségekkel, HASZNOS ÉPÜLETTÉ, pl KÓRHÁZZÁ!!! Vagy hajléktalanoknak, méltó szociális otthonná... és az agymosoda helyett, amit egy vagyonbitorló társadalomnyomorító maffia bitorol, legyen végre a közjóért egy hasznos építmény. ÉS EZ NEM DEMAGÓGIA.. A benne levő kincseket meg ne finom sznob uraságok nézegessék, HANEM HASZNOSÍTSUK a köz javára... és ha mindenki végre elkezdene így EMBERKÉNT korrekten gondolkodni, akkor valóban érdemben jobbá lehetne tenni a világot... Persze lehengerlő műemlék az igaz, építészeti csoda (de miért is ilyen? Mert a klérus provokálni akarta a nemességet, hogy még mindig ők a nagyobbak.. kb ennyi volt a cél és nem lenyűgözése a műértőknek... az csak úgymond mellékhatás...) Műemlékeket majd akkor renoválgassunk, ha egyetlen éhező gyermek sincs a bolygón... egy igazságos emberséges korrekt világban eleve mindaddig tilos lenne a fényűzés, amíg bárhol is nyomor van, bárki is szenved és nélkülöz.... ez nem csak tanzániai kisfiú, hanem legalább 5 milliárd nyomorult ember sorsa... Van egy morális verbális bűncselekmény a Holokauszt tagadás, vagy éppen a nácizmus és bolsevizmus éltetése, súlyos büntetés jár érte sok országban. Esetleg nem kéne felvenni ezek sorába azt a bűncselekményt, amikor a náci barom elkezdi azokat a tirádákat, hogy hadd hulljanak csak úgyis túl sokan vannak, a bolygónak jó az ha ritkulnak, mi a francnak szaporodnak mint a nyulak... Igen, valóban árt a bolygónak a túlnépesedés, de aki jó megoldásnak látja a tizedelődést, az elmebeteg alja ember... Nem kérem, oda kell mennünk és megkezdni, az oktatás nevelés fejlesztés civilizálás folyamatát. Ha értelmes tanult emberek élnének ott, akkor nem élnének így, és ez a gyarmatosítás utóhatása, amiért a fehér bőrű népeké a történelmi felelősség... ( ha nem is mindé)

szepipiktor 2019.04.18. 19:00:36

Nincs 12 órája, hogy ugyanezt egy blogger hölgy megírta...

erkölcsi hulla 2019.04.18. 19:17:41

+1: aki azt gondolja, hogy a muszlimok gyújtották fel, mivel az előző hetekben is több tíz keresztény templom ellen történt gyújtogatásos kísérlet, betörés, rongálás.

erkölcsi hulla 2019.04.18. 19:21:48

@Nem anyja Nikolics..Nikolicsné az anyja !: Egyébként nemrég kigyulladt egy másik nagy párizsi templom is. Főpróba?"

Szándèkos gyújtogatás, a moderált iszlám rèszèről, ami majd elvágja a torkát a fejlett fehèr kultúrának, ès pár generáción belül egy nèpessègi holtponton elèrèse után, újra sharia lawba, sötét középkorba süllyed az emberiség mèg civilizàltnak mondható rèsze?

morph on deer 2019.04.18. 20:58:59

@erkölcsi hulla:
”...sötét középkorba süllyed az emberiség mèg civilizàltnak mondható rèsze?”

Akkor hurrá, hiszen minket nem fenyeget ez a veszély! Lehet örülni..!

élhetetlen 2019.04.18. 21:04:06

@Szóra kész Szókratész: „Kinek jött ez jól a választások előtt?”. Erre válaszoltál. „Gyurcsány. A rendőrpalotára leadott lövések, Malina Hedvig megverése, Kádár sírjának kirablása mind nagyon jó időpontban jöttek neki. Persze ezek a húzások nem mentették meg”. Húzások… Azért remélem, annyira még nem hülyültél el, hogy feltételezd, hogy Gyurcsány verette meg Malina Hedviget, vagy raboltatta ki Kádár sírját, vagy Macron gyújtatta fel a Notre Dame-t. Vagy igen?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.04.18. 22:10:26

@MaxwallBircawoman:

"+2 A nagyon okos, aki nem kommentel, inkább ír egy blogbejegyzést másokról, mert mindenki hülye, csak ő helikopter."

+1

@erkölcsi hulla:

Természetesen halovány fogalmam sincs, mi okozhatta a tüzet, ahogy a francia rendőrségnek sincs. Épp ezért furcsa az a feltűnő sietség, ahogy kizárták a gyújtogatás lehetőségét. Biztos vagyok abban, hogy sokakban épp ez a sietség kelt - remélhetően alaptalan - gyanút.

Nem anyja Nikolics..Nikolicsné az anyja ! 2019.04.18. 22:39:17

@erkölcsi hulla: Nem.Sztem az iszlámnak ehhez nem volt köze.Mégcsak azt se gondolom,hogy Macron személyesen agyalta volna ki,sőt az se biztos,hogy akárcsak tudott róla,bár az elgondolkodtató,hogy trónörökös Alex nemrég ebédelt együtt a francia elnökkel.Az elkövetők viszont számoltak azzal,hogy a katsztrófa igencsak jól fog jönni Macronnak,neki akartak segíteni szorult helyzetében..

Narancsos kommunizmus 2019.04.18. 22:41:57

Kihagytad a fideszférget, aki bármilyen tragédiára politikai propagandát tol.

finisz 2019.04.18. 23:10:23

@Narancsos kommunizmus: Hasonlót szerettem volna írni, de megelőztél. Elképesztő mennyire működik az agymosás, mennyire ostobák az emberek, akik muszlimot legfeljebb a sarki falafeles-döneres pacák személyében láttak. Emlékeztet arra a gyűlöletpropagandára, amit Ceaucescu tolt anno, Romániában a magyar kisebbség ellen. Azok a románok gyűlölték a leginkább a magyarokat, akik életükben egyetlen egy magyarral sem találkoztak, de az agymosás hatott. Mint ma, Magyarországon. Szánalmas.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.04.18. 23:38:30

@Narancsos kommunizmus:

Nekem is az a véleményem - persze minden alap nélkül, csak megérzésre -, hogy nem gyújtogatás történt, hanem gondatlanság okozta a tüzet. Ám ettől még esetenként nem zárható ki, hogy a politikai propaganda rátapint az igazságra.

Ha a 9/11 pusztán a WTC egyik tornyának lerombolásából állt volna, akkor mekkora hitelt adnál annak a verziónak, hogy muszlim terroristák műve volt? Bizonyára - velem együtt! - fennen hangoztatnád, hogy a muszlim szál csak konteó, és baleset történt. És valószínűleg minden alapod meg is lenne ezt gondolni. :)

Attól, hogy üldözési mániád van, még tényleg üldözhetnek. :D

sírjatok 2019.04.19. 00:02:14

@finisz: "Emlékeztet arra a gyűlöletpropagandára, amit Ceaucescu tolt anno,"

Ja ja én is emlékszem, ott is a tömegbe hajtottak teherautókkal a magyarok meg szétlőttek tinikoncerteket a diszkókban

finisz 2019.04.19. 00:48:04

@sírjatok: A gyűlöletpropaganda tényén semmit sem változtat a kommented.

ételizésítő 2019.04.19. 01:22:11

@darlacko:
Én az ilyen műemlékek közelében lévő kocsmákban költöm el sörre a műemlék belépőjére elkért összeget, és beszélgetek a helyiekkel.
A műemlékről meg elolvasom az útikönyvben, amit tudni kell.

@élhetetlen:
Ne mondd már, hogy ezt nem mind Gyurcsány tette...
Szerintem fénykép is van róla.

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Minden vallás minden templomát fel kéne gyújtani és porig égetni.
A hívekkel együtt.
És jöhetne egy épeszű világ.

@finisz:
Romániában csak románok élnek.
Vannak a tisztességes románok, vagy 20 millió.
Meg vannak haszonleső faszkalap románok, akik magyarnak hazudják magukat, és a magyar választásokon szavaznak az O1Gecigányra. Na, ezek a világ legalja népsége.

BiG74 Bodri 2019.04.19. 01:25:53

Az aranyat egy bográcsban meg lehet olvasztani, a tábortűznél! Láttam a tévében!

Jakab.gipsz 2019.04.19. 01:42:08

@ételizésítő:

"És jöhetne egy épeszű világ" Szép újvilág ugye ? .

Ezt ígérték Marx Karcsika hívei is, majd kéjjel gyilkoltak raboltak fosztogattak, és egy szép napon, hipp-hopp eltűntek, mint egy rossz álom.

1.3806488 2019.04.19. 04:27:46

@kiskutyauto: ezt a problémát már mások is felismerték hozzád hasonlóan, kicsit korábban. az elhárítására profi megoldásokat dolgoztak ki és le is tesztelték ezeket a megoldásokat. valami Karl Marx meg Friedrich Engels nevű szakértőket szoktak emlegetni a tesztek forgatókönyveivel kapcsolatban.
ezekbe a tesztekbe - úgy tippelik - százmillió ember pusztult bele, mire rájöttek, hogy az emberi társadalom nem így működik. (amúgy az állati sem).

a nagyon kevés dolgok egyike, amiben a sok általad említett különböző társadalmi rétegnek azonos mértékben jutott, a vélemény nyilvánítás lehetősége (persze az sem mindenütt és nem egyforma súllyal, publicitással, de sokkal jobb, mint pl. a természeti/társadalmi javak eloszlása) és te pont ezt akarod korlátozni. miért ne mondhatná valaki, hogy a természetes szelekció ma az egyetlen működő túlnépesedést kezelő eszköz. persze ezzel jómagam sem értek egyet, de azzal pláne nem, hogy betiltsam mások véleményét. (más területen sem értek egyet a véleménytiltással. ez nekem ugyan olyan orvelli, mint azok a cselekedetek, amiről a vélemény nyilvánítás be van tiltva)

a blogbejegyzéshez: tetszik, tényleg pár perc alatt bele lehetett futni ezekbe az megnyilvánulásokba. talán még a felsorolásba belefér az esethez gyártott vicces mémet (tucatnyi emotikon kíséretében) századszor is újralinkelő és a linkelt tartalmon "hogyan lehet egy ilyen tragédián viccelni" műfelháborodást mímelő, humortalanok.

midnightcoder2 2019.04.19. 07:15:43

@kiskutyauto: "mélynyomor pedig a bolygón összefüggésbe hozható azzal a szűk körrel aki pazarol dőzsöl fényűz pompában él, és ide tartozik az egyházi elit is, ide tartoznak a milliárdosok, akik ugyan még egyetlen nyomorult embert sem mentettek meg holott kb 2 percnyi jövedelmük elég lenne rá..."

Nem lenne elég. Kb. a világ összes pénze sem. Ez egy régi történet. Voltak a gyarmatok, aztán jól felszabadultak, mondván hogy az ottani népek alkalmasak a saját országuk irányítására. Aztán, hogy a fehér embert elzavarták, jött a népességrobbanás, vele pedig az éhezés, háborúk. Erre a 80-as években jött a nyugati világ, segélyek, heal the world. Amitől még több nyomorult maradt életben, akik gyorsan csináltak még egy-egy kupac gyereket, és most 10x annyian éheznek ugyanott.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.04.19. 08:13:24

Kimaradt a mélyelemző közíró, aki a dolgok mögé lát, s észreveszi a vatikáni eretnekek, Brüsszel és társaik terveit.

krampampuli 2019.04.19. 08:21:48

Akkor az Index a +1 ? :)

Négyes_ 2019.04.19. 09:19:26

Magyarországon 10-ből 8 kommentelő valójában migránsozó - rettegő - gyűlölködő, aki kétbites agykapacitással mindenben a szemét Soros által támogatott migránsokat látja!

midnightcoder2 2019.04.19. 09:26:56

@Equalizer.: A maradék kettõ pedig agyatlan liberósbolsi, aki azt hiszi, hogy a fáról frissen lepottyant migri egy félórás előadás után, amiben megtudja hogy a nőket megerőszakolni nem szép dolog, azonnal derék liberális szavazópolgárrá válik akinek a legfontosabb dolga hogy befizesse az adóját, fél év múlva pedig már simán helyettesíti a nyugdíjba vonuló német orvost vagy mérnököt.

Fülig José 2019.04.19. 09:31:24

@midnightcoder2: na te vagy a hivatkozott faszfej, aki a faluban a disznóólon túl még nem járt, de így is MINDENT tud a világról... Bécs már elesett, mi, agyhalott?!

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2019.04.19. 09:33:24

@finisz: "Emlékeztet arra a gyűlöletpropagandára, amit Ceaucescu tolt anno, Romániában a magyar kisebbség ellen."
Arra is emlékeztet, hogy a magyar kisebbség robbantgatott, tömegbe hajtott, lövöldözött?

Dan da Man 2019.04.19. 09:34:09

@kiskutyauto: Tökéletesen egyetértek. Ha nem szófosásban írtad volna ide, egy kicsit delíriumos állapotban a mondandódat, akkor is így tennék, de a formát leszámítva a tartalma sajnos minden pontján igaz. Riszpekt!

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2019.04.19. 10:09:50

Tényleg csak érdeklődésként kérdezem, hogy egy ezeréves fa tetőszerkezeten mi az a munkafolyamat, ami szikrával jár, és így ki tud gyulladni? Flexelni, hegeszteni nem lehet a fát.

ulpius66 2019.04.19. 10:17:18

Vannak a ballibsik akik mindig, mindent, mindenkinél jobban tudnak, sőt sokkal jobban tudnak!

Ugye volt ez a túzeset amiről senki sem tudja, hogy mitől gyulladt ki a templom, DE A BALLIBSIK MÁN TUDJÁK, HOGY NEM A MUSZLIMOK GYÚJTOTTÁK FEL!!!!!!

ulpius66 2019.04.19. 10:19:16

... az meg a világ legtermészetesebb dolga lenne, ha a vizsgálat kiderítené, hogy mégis a muszlimok gyújtották fel, EZT A TÉNYT A BEVÁNDORLÁS PÁRTI MIKRON NEM ENGEDNÉ NYILVÁNOSSÁGRA HOZNI!

ulpius66 2019.04.19. 10:20:30

Szerintem egyébként a templomot Orbán gyújtotta fel, és az egészet majd jól rákeni a migráncsokra!!!!!

nemecsekerno_007 2019.04.19. 10:57:59

A szokásos panelek, a szokásos stílusban. Az eredményeitek minősítik is ezeket.

MEDVE1978 2019.04.19. 11:07:49

Mint minden jelentős eseménybe, ebbe is annyi mindent akarnak az emberek belelátni. A Notre Dam ugye jelkép. Pont olyan, mint mondjuk a Gizai nagy piramis, az Akropolisz vagy a new yorki szabadságszobor, illetve nekünk magyaroknak az esztergomi bazilika, a Parlament vagy a Hősök terei oszlopcsarnok. A Notre Dam nemzetközi jelkép és nyilván elsősorban az európaiak, távolabbról a nyugatiak, keresztények jelképe. A Kába kő vagy mondjuk a tunéziai Keiruan mecset, ami az iszlám harmadik legszentebb helye ugyanilyen a muzulmánoknak.

Az adott csoportot sokk éri, amikor egy ilyen veszélybe kerül vagy elpusztul. Ez egy természetes jelenség, mert egy identifikációs pont, én a nyugati kultúrkörben élek, a kereszténység a történelmem és a kultúrám egy meghatározó része, ennek egyik jelképe a Notre Dam is. Maga a sokk, a gyász, tehát érthető is. Emberből hét milliárd van, jelképből pedig pár tucat vagy pár száz. Nem véletlen, hogy az ilyen pillanatokban kevésbé tudunk azzal azonosulni, hogy Mozambikban rengeteg szerencsétlen emberrel valami katasztrófa történt, mivel hozzájuk nincs kapcsolatunk (több ezer kilométerre élnek, eltér a kultúrájuk a miénktől, kevés közös pont van). Így bőven megérthető a reakció, hogy egyik oldalon csak egy templom égett le, a másik oldalon meg mondjuk meghaltak tízezren, az európaiak mégis az előzőhöz találnak több érzelmi kapcsolatot.

MEDVE1978 2019.04.19. 11:26:14

@kiskutyauto:
Két dolog. Az első az, hogy valóban van a világban egy nagyon nagy vagyoni egyenlőtlenség. Ezt a jelenlegi globális kapitalista struktúra alakította és alakítja ki. Már a nyolcvanas évek végén, illetve a kettős világrend bukása után lehetett látni, hogy a tőkeédekképviseleti szervezetek (WTO, IMF stb.) benyomulnak a "hatalmi vákumba" és a nagyvállalatok világát próbálják meg kialakítani. Ez sikerült is, ma a cégek a korábbinál sokkal hatékonyabban kerülik el az adózást és óriási mennyiségű pénzt halmoznak fel adóparadicsomokban. Ez nyilván növeli a társadalmi egyenlőtlenségeket.
Ettől viszont egy részben független folyamat a túlszaporodás. A világ egy része beállt egy fenntartó vagy enyhén népességfogyó dinamikára. Európa, Ausztrália, Észak-Amerika és Dél-Amerika egy része is ebben van benne. Ázsia kiegyenlítetlen (Kis-Ázsiában még mindig óriási a szaporulat, viszont Kína, Korea és Japán már stagnál), míg Afrika továbbra is óriási mértékben szaporodik. Ezekben az országokban a kulturális beágyazottság, illetve az intézmények részleges vagy teljes hiánya okozza a túlszaporodást (intézmény úgy, mint szabályozott piaci körülmények, egészségügy, nyugdíjrendszer stb.). Afrikában ezek a legtöbb helyen nincsenek meg, hanem adott egy nélkülöző élet, amelyben az emberek elavult technológiák mellett a földet művelik meg és talán éppen annyit megtermelnek, ami a megélhetésükhöz szükséges. Ha hazamennek van mondjuk egy TV a lakóhelyükön, meg az olcsósága miatt Nokia 3310 szerű mobiltelefon minden gyereknek. Az emberek generációkon át azt látták, hogy mindenkinek 5-10 gyereke van. Ezt erősíti a kultúra (akár keresztény, akár muzulmán, azokat a tanításokat részesítik előnyben, amelyek ezt az életmódot propagálják) és az, hogy a gyerek könnyen meghalhat (éhenhal, beteg lesz - mivel nincs egészségügy, elvihetik katonának). Ha a gyerek mégis megmarad, jól jön, ha a tízből egy otthon marad és gondozza idős (itt 50-60-re kell gondolni) szüleit.

Sajnos az afrikai kultúrális minta nem fenntartható és nem lenne akkor sem az, ha a világ összes adóját befizetnék. Ezek az államok továbbra is azt az extenzív népességnövekedést produkálják, mint a középkorban. Meg is van az eredménye: diktatúrák, háborúk, polgárháborúk. Az afrikai államok számára az lenne a jótétemény, ha egy varázsütésre mindenkinek csak két-három gyereke születne. Ez egy visszafogott növekedést adna és segítene stabilizálni a társadalmat.

kvadrillio 2019.04.19. 13:50:56

ez sokkal megrázóbb volt.........nekem.
Hatalmas lángokkal égett egy toronyház Londonban....s...a többi tűzeset, ahol emberek ugrottak ki az ablakokon a halálba.....
MTI, Origo2017.06.14. 05:27
Ez a cikk 1 éve frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Teljes terjedelmében lángolt egy 24 emeletes lakóház London nyugati részén. Mintegy kétszázötven tűzoltó dolgozik a helyszínen. A lángokat kora reggelre nagyrészt eloltották, füst gomolyog az épületből. A tudósítások szerint többen az épületben rekedhettek, de ezt hivatalosan nem erősítették meg. Többen meghaltak, és sokan megsérültek. Cikkünk frissül.

az épület pótolható, az ember nem.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.04.19. 14:11:03

@MEDVE1978:

"Az afrikai államok számára az lenne a jótétemény, ha egy varázsütésre mindenkinek csak két-három gyereke születne. "

Inkább egy - a nem megválasztásának lehetősége nélkül, lásd Kína rossz példáját - vagy egy se.

@Nagy fasz vagy te Válasszunk:

"Tényleg csak érdeklődésként kérdezem, hogy egy ezeréves fa tetőszerkezeten mi az a munkafolyamat, ami szikrával jár, és így ki tud gyulladni? Flexelni, hegeszteni nem lehet a fát."

Ilyet én sem tudok elképzelni, inkább gondatlanság lehetett. Mondjuk itt is bajban vagyok, mert egy eldobott cigarettacsikktől még nem lobban lángra egy vastag gerenda. Talán gézpalackok lángja mellett melegedtek a munkások, esetleg gázrezsón főztek, ki tudja.
süti beállítások módosítása