Beszéljünk mégis

A pokolba vezető út is

2019. május 31. - HargitaiE
Megcsúszott a vasúti töltés, a munkás pedig fogja a fejét. Erről írt egy FB-polgár, és akaratlanul is belesétált egy érvelési csapdába.
screenshot_189.png
Abban természetesen igaza van, hogy ez a töltés így nem maradhat, és joggal háborodik fel, ha ez egy frissen átadott építmény (bár mivel nem látszik építésznek, ki tudja, mi történt valójában).
Ami számunkra érdekesebb: a posztolónak az érvelése egy apró momentumban nagyon elcsúszik.
Egy rossz felbontású képről azt állítani, hogy rajta az alak a fejét fogja, majd ezt összekötni a hír értékelésével: manipulatív.
Egy semleges mozdulatot jelentőséggel felruházni: ez a bulvár, az álhírek, áltudomány terepe. Így születnek a kétpixelnyi ufók, a Notre Dame gyújtogatói,de sok kommunikációs szakember is képes egy elkapott pillanatból következtetni valakinek a testbeszédére. Holott hányszor történik meg velünk, hogy éppen elhessegetünk egy muslicát, aki már nem látszik a képen, vagy valami szúr, de ha fene fenét eszik sem jövünk rá, mi is az: ilyenkor nagyon fura testhelyzeteket tudunk felvenni: aztán csak egy lesifotós jóindulatán múlik, hogy valaki kihozza-e belőle: XY elhessegette ezt a gondolatot, YZ unta az előadást, feszengett végig.
Egyébként az ipse szerintem csak telefonál. A bal kezében valami oldschool mobiltoknak látszó tárgy van.Tipikus építésvezető -mondanám, de nem mondom, mert mert ne nézhetne így ki akár egy, a bringáját a B+R parkolóban hagyó, szabályosan láthatósági mellényt viselő utas, aki beszól a MÁV Direktnek, hogy indul-e már az a vonat.
screenshot_190.png
Szóval a pokolba vezető út is jóindulattal van kikövezve, és ez az egy burkolat létezik, amit az özönvízszerű eső sem tud kikezdeni.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://beszeljunkmegis.blog.hu/api/trackback/id/tr2914871476

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyorgy007 2019.05.31. 22:42:45

Megesik az ilyen, majd javítják garanciába.
A posztoló a szokásos megkesersedett lipsi, abból is az igazi vesztes kategória. Nincs gond vele azon kívül, hogy nem tudja, hogy nincs igaza.

cso zsi 2019.06.01. 00:13:51

Mobilon beszél, a baljában a belső kommunikációra való mobileszköz van, nevezzük bunkofonnak, a kinézete egy 90-es évek beli Siemensé, gsm-r rendszerű.

cso zsi 2019.06.01. 00:16:24

Egy homokvárat viszont ne nevezzünk töltésnek, akkor sem, ha díszburkolatot kapott, azt a látszatot keltve, hogy ott egy hegyoldalnyi kő van.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2019.06.01. 07:14:40

@Gyorgy007: De jó, hogy neked mindenről a "szokásos megkesersedett lipsi, abból is az igazi vesztes kategória" jut eszedbe. Te valószínűleg a igazi a NER-ben nevelkedett keresztény-konzervatív NER társ vagy akinek mindenjó, aki mindent úgy kész elfogadni ahogy azt a többi NER társ eléteszi, minden esetleges kritika nélkül.

HargitaiE 2019.06.01. 07:17:12

@cso zsi: Nem értek hozzá: akkor ez a töltésnek nevezett valami egy homokvárnak megfelelő színvonalú munka?

HargitaiE 2019.06.01. 07:18:23

@Gyorgy007: The Ghost Wolf O1G: Itt most nem ez a lényeg.

cso zsi 2019.06.01. 08:15:25

@HargitaiE: Munkám során kellett járnom az elmúlt években felújított vasútvonalakon.
Az 5-6 éve átadott fehérvári szakasz létesítményei, megoldásai a siralmas, és a röhejes között van.
Az esztergomi vonal "szép" lett, van róla videó is a youtube-on. 4 éve adták át.
Majd utólag villamosították, ami egy külön "műsor" volt a történetben. Helyenként a korábbi beruházó/vállalkozó által már előre telepített oszlopokkal (a linkelt blog képeiben a szürke hengeres oszlopok), a többi szakaszon 2016 után (zöld oszlopok).
Ezknél a munkálatoknál "bármi is" megtörténhetett.
Az aquincumi hidat a Szentendrei út fölött kicserélték. És egyéb munkálatok is folytak ott, ahogy láthatjuk más blogjában.
hovamegyavonat.blog.hu/2015/03/31/na_mizujs_a_kettes_vonalon

Indriq 2019.06.01. 10:36:46

Tehát most az a baj, hogy mit csinál a fotón az ürge, nem az hogy a most átadott töltés szar.
Cserélnék életet veled, ha ez a legnagyobb problémád.

Bobby Newmark 2019.06.01. 11:00:02

@cso zsi: Húbazmeg, nehogy kibassza a műszaki felkészültséged a biztosítékot!

Szerinted úgy mégis, mi a véreres faszból van egy vasúti töltés? Tömör sziklából?!

Bobby Newmark 2019.06.01. 11:01:02

@cso zsi: Ja, látom, te akkora zseni vagy, hogy egy 100% takarásban lévő tárgyról megmondod a gyártót is. Akkor bocs, hogy hozzád szóltam, retardáltkodj csak magadban tovább nyugodtan!

cso zsi 2019.06.01. 11:27:09

@Bobby Newmark: Ehh... Az általános vasúti töltés természetesen föld,és ágyazatkő. De itt mit is látunk? A híd egyik pillérét, és annak támfalát.
Rémlik ugye, hogy hasonló gondok vannak Lágymányosi híd mindkét végén, amióta ráeresztették a villamost?

Mivel az állomások informatikai helyiségeiben mindig töltőn van pár ilyen készülék, láttam már néhányat, de fentebb is csak hasonlóságot említettem.
Egyébként valóban, bármi is lehet a kezében.

Bobby Newmark 2019.06.01. 12:06:51

Egyébként meg az a helyzet, hogy -ahogy az a megcsúszott átadásból is látszik, de egyébként mostanában mindenhol ez a helyzet- kedves állambácsi kurvára nem ad időt a munkák jó minőségű lebonyolítására. Kb az van, mint a kommunizmusban, hogy november 7.-ére akkor is kész kell lenni, ha 8.-án összedől. Csak most random a dátum.
Aztán így az van, hogy a jogászok többet baszakodnak a fiszem-faszom szerződésekkel, mint amennyi időt a tervezésre hagynak, így fos minőségű tervek készülnek*, amiből aztán a kivitelező (valamelyik Mészáros darabka) elkezd dolgozni, de menet közben kell javítgatni a terveket. De közben a kivitelezésre fentről óhajtott határidő is szűk, ott faragnak az időből, ahol tudnak. Például technológiai szüneteken.
Aztán abból lesz az, hogy megépítik ugyan a rézsűkúpot, de rendesen megtömöríteni nincs idő, ráhúzzák a terméskő burkolatot. Alatta a rézsűkúp meg idővel megsüllyed, eléri azt a tömörséget, amire építeni kellett volna (de egyébként az időbe kerül, ami nem volt rá), hézag alakul ki és már nem támasztja meg a burkolatot ami nem követte a süllyedést. A burkolat meg nem bírja el magát, mert nem arra lett kitalálva, úgyhogy beszakad. Lásd mellékelt ábra.

*Itt a szakaszon történt az a Duna felé a Pók utca-Gázgyár utca közti egyik rácsos vasúti hídnál, hogy elbaszták a terveket de nagyon csúnyán, és csak akkor derült ki, mikor a már megépült hídfők köze be akarták volna emelni a kész acél szerkezetet. A híd rövidebb volt, mint a nyílás, beesett volna a hídfők közé. Azért vannak annál a hídnál a hídfők előtt ilyen Pí alakú plusz pillérek, heftelt megoldás. Szóval azért volt baj azon a szakaszon bőven.

Bobby Newmark 2019.06.01. 12:11:29

@cso zsi: Valójában az egyik hídfőt, és annak a szárnyfalát. Valamint hídszegélyt, korlátot, rámpás burkolt padkát, rézsűkúpot, rézsűburkolatot, keresztszivárgó kivezetést, töltésrézsűt, vonatot, embert. Eget. Sóvédelmi bevonatot. Növényzetet.

Nem tudom, mi van a Lágymányosi hídnál, bocs. Lehet, hogy hasonló. Van képed róla?

várom a levelet 2019.06.01. 13:59:32

@Bobby Newmark: mit akartok mészárostól? ő egy gázszerelő.

Bobby Newmark 2019.06.01. 17:29:26

@várom a levelet: Annyiból mindegy, hogy ki a tulajdonos, hogy ugyanazok az emberek vannak ott szakmai szinten, akik azelőtt a Közgépnél voltak. G-nap utáni évben tömegével jöttek a levelek, hogy már nem @kozgep.hu hanem.
süti beállítások módosítása