A húsgolyó, ami felrobbantotta a netet
2020. január 28. írta: HargitaiE

A húsgolyó, ami felrobbantotta a netet

Jófej trollok a marketingosztályokon

A Lidl Magyarország január 27-ei posztja alatt felrobbant a kommentszekció, és végre nem valami önjelölt celeb hülyesége szolgáltatta a gumicsontot, hanem nagyon is finom falatokon lehet rágódni. Svéd húsgolyón. Ha valaki lemaradt volna, mutatom.

Az IKEA marketingeseinek eddig sem kellett a szomszédba menniük egy kis humorért és gyors reagálásért: az embereket foglalkoztató kérdésekben gyakran foglalnak állást a maguk vicces és tömör módján. A bútoráruház kommentje után pedig elindult a cunami. A hiteltől az utazásig, a nyugtató karláncig (ha valaki mégis Svédországba menne húsgolyóért, és félne a repülőn), sőt a babakelengyéig (ha túl jól sikerülne az út) mindenféle termék marketingese ott termett. A Lidl posztja gyakorlatilag egyfajta szaknévsorrá vált: lassan nincs olyan áru és szolgáltatás, amiből ne lehetne fellelni a legjobb humorú csapattal rendelkező verziót. Még golyós, értitek, golyóscsapágyas cégtől is érkezett hozzászólás.

Ami pedig ebben az igazán zseniális, hogy a cégek nem savazzák egymást, nem becsmérlik egymás termékét, csak viccesen, az intelligenciájuk és humorérzékük legjavát csatasorba állítva folytatják a láncot. Persze, akadnak erőltetett szövegek is, de őszintén: kit zavar? Itt most végre mindenki elengedte az agyát, és megvalósult valami pillanatnyi erőszakmentes, demokratikus virtuális flashmob.

Én pedig ezt az egészet egyszerűen imádom. Mert a Facebook általában a frusztrációk levezetésének terepe: az emberek gyakran írnak kemény dolgokat ismeretlenekről vagy -nek. Itt pedig senki nem minősített senkit, hanem csak akkor reagált, ha tetszett neki egy-egy benyögés. Ez pedig jó irány lehetne egy ideális világban: ha tetszik, nyilvánítsd ki, ha nem, lapozz tovább.

De marketinges szempontból is követendő példa. Azt javaslom, te is tegyél hasonlót, ha fel akarod futtatni az oldaladat, márkaismertségedet. Vedd elő a humorodat (más esetekben a segítőkészségedet, szakértelmedet), és kommentálj az oldalad nevében. Ha jól csinálod, az komoly ingyenreklámot jelent neked. Én is szaladok kommentelni.

meatballs-4511773_1920.jpg

Image by RitaE from Pixabay

A bejegyzés trackback címe:

https://beszeljunkmegis.blog.hu/api/trackback/id/tr2515434048

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

karmon manna 2020.01.29. 02:44:55

Valószínű, hogy a januári uborkaszezon miatt is érnek rá ennyire a marketingesek :(

HargitaiE 2020.01.29. 06:46:52

@karmon manna: Ha vetsz egy pillantást ezeknek a cégeknek az online jelenlétére, meggyőződhetsz róla, hogy egész évben hasonlóan nyomják. De éppen ezt mondom: azért örülök a húsgolyós csődületnek, mert végre egy olyan kommentháború, amit vízipisztollyal játszanak, és nincs tér a negativitásnak. Szép napot!

ogli dzsí 2020.01.29. 07:01:28

ahhoz kell egy lelki szegenyseg hogy valaki a LIDL faszbukjat szkennelje

OkoskaTo:rp 2020.01.29. 07:04:49

Az igazi troll komment: Lassan már csak x bútorért kell Svédországba menni, mert az Ikea megszüntette az árusítását, hiába volt az egyik legnépszerűbb termék.

HargitaiE 2020.01.29. 07:09:23

@ogli dzsí: *screenshot (előtte link). Érvelj!

HargitaiE 2020.01.29. 07:09:55

Hú, emberek, tényleg ennyire bal lábbal keltetek fel ma/idén/ebben az évezredben?

Intruder71 2020.01.29. 07:24:32

@HargitaiE: Onnan kiszorultak a trollok. Valahol ki kell élniük magukat. :)
Egészen elképesztő ez az egyből fikázás. :(

Serény Vélemény 2020.01.29. 08:25:12

Na jó, beszéljünk, mégis :D
Tulajdonképpen annak örülsz, hogy az ikea által alkalmazott "social media monitoring tool" (lásd még példaként: www.brandwatch.com/blog/top-social-media-monitoring-tools/ )
annyira menő, annyira tud a mesterséges intelligenciája, hogy bizonyos keresőkifejezések például: "Svéd[ragozva is] [közelében] húsgolyó" találat esetén is feldobja a kezelőfelületre és lehetőséget biztosít az emberi munkaerő számára valami frappáns válasz megalkotására. Ezek szerint még akkor is, ha nincs közvetlen "ikea" találat a környéken.
Tehát:
1) nem csak 0-24 ben monitorozzák a teljes netet,
2) de még arra is van licencük, hogy az ilyen, egyébként semleges hangvételű -- az ai ezt is meghatározza/meghatározhatja a fent social media monitoring tool-oknál! -- megjegyzéseket osztályozza, és reakció lehetőséget biztosít a humán munkaerőnek.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2020.01.29. 09:34:05

@Serény Vélemény: De ez amúgy miért baj?
Amíg nincs user profilozás, és pláne azt személyhez kapcsolás, addig nem azt csinálnak publikus adatokkal, amit akarnak?

SzMiki 2020.01.29. 21:27:31

Az IKEA marketingesei azt érték el a húsgolyóikkal, hogy igen trendivé tették az áruházban zabálást. Tele a parkoló a zabálók autóival.Állandóan. Én pedig, aki egy bútor áruházba bútort vásárolni mennék, kínlódhatok a parkolással a legtávolabbi helyeken, meg tologathatom a megvásárolt cuccokat ugyanoda a világ vérére.
Megoldottam, nem járok oda.

consul 2020.01.29. 23:05:24

Kedves IKEA!
Mikor ér el a bútoripar újra arra a szintre, hogy a bútorok fából és ne pozdorjából legyenek? Ja, akkor tartósabbak lennének és nem kellene gyakrabban menni hozzátok? Bocs... Pedig talán a mű- és ragasztóanyag nélkül a környezetvédelem is érvényesülhetne.
A húsgolyótok pedig gagyi.
Egy VEVŐ

ogli dzsí 2020.01.29. 23:19:55

@SzMiki: nem jarsz eleget a LIDL zsenialis faszbukjara az IKEA zsenialis marketingeseit olvasni

KékFény6 2020.01.30. 00:28:25

@consul: Most is lehet olyan bútort kapni (pl. az IKEA-ban is vannak fenyőbútorok), csak éppen nem megfizethető az áruk a legtöbb embernek. A szállíthatóságról nem is beszélve...

Fairy Girl 2020.01.30. 09:54:14

@consul: de ezt miért nem nekik írod?

HargitaiE 2020.01.31. 09:10:25

@Serény Vélemény: Nem mondtam, hogy kifejezetten annak örülök: így vagy úgy, az Ikea észrevett egy releváns posztot a social mediában. Hanem annak a hozzáállásnak, amit az algoritmusok mögött álló EMBEREK tanúsítanak.

Kicknick 2020.01.31. 10:17:20

@consul: ikeás konyhabútor összerakva 500ezer, ugyanez fából a szomszéd asztalosnál 3millió.
Szerinted?

@SzMiki: kegyetlenül elbántál velük, gratulálok!!!
süti beállítások módosítása