A Lidl Magyarország január 27-ei posztja alatt felrobbant a kommentszekció, és végre nem valami önjelölt celeb hülyesége szolgáltatta a gumicsontot, hanem nagyon is finom falatokon lehet rágódni. Svéd húsgolyón. Ha valaki lemaradt volna, mutatom.
Az IKEA marketingeseinek eddig sem kellett a szomszédba menniük egy kis humorért és gyors reagálásért: az embereket foglalkoztató kérdésekben gyakran foglalnak állást a maguk vicces és tömör módján. A bútoráruház kommentje után pedig elindult a cunami. A hiteltől az utazásig, a nyugtató karláncig (ha valaki mégis Svédországba menne húsgolyóért, és félne a repülőn), sőt a babakelengyéig (ha túl jól sikerülne az út) mindenféle termék marketingese ott termett. A Lidl posztja gyakorlatilag egyfajta szaknévsorrá vált: lassan nincs olyan áru és szolgáltatás, amiből ne lehetne fellelni a legjobb humorú csapattal rendelkező verziót. Még golyós, értitek, golyóscsapágyas cégtől is érkezett hozzászólás.
Ami pedig ebben az igazán zseniális, hogy a cégek nem savazzák egymást, nem becsmérlik egymás termékét, csak viccesen, az intelligenciájuk és humorérzékük legjavát csatasorba állítva folytatják a láncot. Persze, akadnak erőltetett szövegek is, de őszintén: kit zavar? Itt most végre mindenki elengedte az agyát, és megvalósult valami pillanatnyi erőszakmentes, demokratikus virtuális flashmob.
Én pedig ezt az egészet egyszerűen imádom. Mert a Facebook általában a frusztrációk levezetésének terepe: az emberek gyakran írnak kemény dolgokat ismeretlenekről vagy -nek. Itt pedig senki nem minősített senkit, hanem csak akkor reagált, ha tetszett neki egy-egy benyögés. Ez pedig jó irány lehetne egy ideális világban: ha tetszik, nyilvánítsd ki, ha nem, lapozz tovább.
De marketinges szempontból is követendő példa. Azt javaslom, te is tegyél hasonlót, ha fel akarod futtatni az oldaladat, márkaismertségedet. Vedd elő a humorodat (más esetekben a segítőkészségedet, szakértelmedet), és kommentálj az oldalad nevében. Ha jól csinálod, az komoly ingyenreklámot jelent neked. Én is szaladok kommentelni.