Virágot kösz, ne
2020. március 08. írta: HargitaiE

Virágot kösz, ne

A nők nettó 50 ezerrel kevesebbet keresnek, mint a férfiak

Van egy vállalat, ahol a nagy tekintélyű vezető március 8-án személyesen köszönti a női kollégáit egy-egy cserepecske tulipánnal. Kedves gesztus, igaz?

Van egy vállalat, ahol még a széles szakmai ismeretrendszerrel és kitűnő kommunikációs készségekkel rendelkező nők sem kerülhetnek vezető pozícióba, de még a véleményük sem igazán esik latba egy-egy döntésnél. A vállalat nagy tekintélyű vezetője március 8-án személyesen köszönti a női kollégáit egy-egy cserepecske tulipánnal. Kedves gesztus, igaz? 

Bár inkább ne adna virágot nőnapra.

Vezetők!

Ne adjatok virágot nőnapra! Adjatok inkább lehetőséget. Pontosabban hagyjátok meg a lehetőséget, mert adomány, kompenzáció nem kell. Csak az egyenlő feltételek.

Most sokan mondjátok: jó, akkor megadjuk a lehetőséget, tessék a nőnek cipelni, emelni, kőműveskedni, havat lapátolni, tüntetők ellen vonulni, magasba mászni. Én erre azt mondom: van nő, aki szeretné is ezeket végezni. És bizony, van férfi, aki pedig sírva menekül egy kétkilós szatyor cipelésétől. Ha a képességei alapján ítéljük meg az embert, akkor több eséllyel találunk egy feladatra rátermett embert - akármilyen nemű is legyen.

Ne adjatok virágot nőnapra! Adjatok inkább egyforma fizetést ugyanazért a munkáért. Egy kutatás szerint a magyar nő nettó ötvenezerrel keres kevesebbet, mint a férfi, és jóval kisebb az esélye vezetővé válni, mint a céges bulin letaperolódni.

woman-in-black-blouse-sitting-in-front-of-silver-laptop-3747432.jpg

Photo by Polina Zimmerman from Pexels

Ne adjatok virágot nőnapra! Inkább észre se vegyétek a nemünket egy állásinterjún vagy értekezleten. Persze, ezt azzal a nővel lehet könnyen megtenni, aki maga sem a nemi jegyeiből kovácsol előnyt. Évszázados berögződés, még dolgozni kell ezen.

Ne adjatok virágot nőnapra! Majd ad a párunk, apánk, fiunk, szomszédunk. Mert attól, hogy a munkánkban egyenjogúak volnánk, a magánéletünkben még megőrizhetjük női mivoltunkat. Aki szeretné, még palacsintát is süthet a virágért cserébe.

A bejegyzés trackback címe:

https://beszeljunkmegis.blog.hu/api/trackback/id/tr4315510196

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pedgyessy Méter 2020.03.08. 22:39:35

Rengeteg gazdag nő van, ki akadályozza öket abban hogy olyan vállalkozást alapitsanak amiben (csak) nöket alkalmazzanak magas fizetéssel?

Tomi1.8VTI 2020.03.08. 23:54:25

"jó, akkor megadjuk a lehetőséget, tessék a nőnek cipelni, emelni, kőműveskedni, havat lapátolni, tüntetők ellen vonulni, magasba mászni. Én erre azt mondom: van nő, aki szeretné is ezeket végezni. És bizony, van férfi, aki pedig sírva menekül egy kétkilós szatyor cipelésétől."

Lszi. mutass be engem személyesen azoknak a nőknek, akik szeretnének cipelni, emelni, kőművesek lenni! Holnaptól tudok nekik állást, természetesen a férfiakéval azonos bérért. De elvárás a férfiakéval azonos teljesítmény is. Ugyanúgy vigye fel a vállán az 50 kilós cementes zsákot a második emeletre és ezt minden nap pont ugyanannyiszor, mint a férfiak. Természetesen menstruáció előtt 2 nappal is pontosan ugyanolyan keményen kell dolgozni, mint máskor és ha beteg a gyereke, akkor is a férfiakéval azonos teljesítményt kell nyújtania. Ha kell, privátban szívesen átküldöm a tel. számomat, hogy könnyebb legyen összehozni a bemutatkozást. Hány ilyen hölgyet tudsz? Minél több kellene, nagy a munkaerő hiány.
És kellenének még olyan lányok is, akik szeretnének nyáron 40 fokban forró aszfaltot teríteni, továbbá olyanok, akik értenek a mezőgazdasági gép szereléshez, megvan hozzá a végzettségük a gyakorlatuk, simán kiszerelnek egy 40 kilós kardántengelyt és nem zavarja őket, ha koszos lesz a kezük meg a ruhájuk.

Örömhernyó 2020.03.09. 00:21:23

A feltételek egyenlőek. Csak a nők közül sokan a könnyebb utat választják.
Munkahelyen, ahol csupa nővel voltam körülvéve, pokoli volt a hangulat. Állandó intrika, fúrás, bullying. Mert a nők csordaszellemben követték a legalattomosabb csajt, aki élvezte ezt. Egy huszonéves kis pics@ volt. És negyvenes családanyák agyát is sikerült megfertőznie a szarkeverésével.
Aztán jelentettem a főnöknek, tulajdonosnak, hogy késve jár dolgozni, mások fedezik. Kirúgták. Ezt tettem egy nővel.
Aztán jött 2 férfi kolléga és nyugi lett. Persze férfiak közt is vannak kiállhatatlanok. Az olyanok, akiket nők neveltek fel, akiket a nőknek való imponálás arra visz, hogy az áskálódó nők kedvében járjanak.

Break free of the pussy spell!

A kétkilós szatyortól egy férfi se szarik be. Két kiló az két doboz tej. Vagy 4 üveg sör.
A férfi korunk négere és zsidója. Üldözött, megvetett alember.
Ja, buliban (egyetem alatt és után) én egyetlen lányt se taperoltam, ellenben hozzám dörzsölték a muffjukat tánc közben, az ölembe ültek meglepetésszerűen, smároltak le kapásból, jöttek oda kissé ittasan, hogy mi van nem tetszem neked szépszemű? Lehet, hogy szerencsétlennek kellene éreznem magam emiatt? Rámarkoltak a seggemre a csajok. Én soha nem tettem ilyet. Biztos vagyok benne, hogy vannak ellenszenves taperoló férfiak, de azt is látni kell, hogy a nők igénylik az agresszív közeledést. A bélázás, bénázás, somfordálás, engedélykérés nem jön be.
Voltam én is engedélykérő kis szerelmes fiúcska. 4 hónap után végre megmondtam a lánynak, hogy most akkor legyen már szex vagy vége. Kiderült, hogy ő arra várt, hogy én lehengereljem, ledöntsem, kérdés nélkül.
Az van, hogy a nő, ha a férfi tetszik neki, akkor a diszkó parkolójában lebonyolított töcskölést is úgy éli meg, hogy az a legromantikusabb együttlét a világon. Ha tetszik neki a férfi, akkor a seggrefogását is imádja. Ha nem tetszik, akkor meg tökmindegy mit csinál.

Örömhernyó 2020.03.09. 00:35:15

Azt nem értem, hogy miért kell ilyen akaratunktól független dolgokat az identitásunk részévé tenni.
Ez vezet a kilikkesedéshez.
Volt homoszexuális munkatársam évekkel ezelőtt. Engem nem érdekel, hogy ő meleg, de ő ezt központi kérdésnek tekintette, mindenhez való hozzáállását ez határozta meg, ezzel határozta meg magát, ezzel a kérdéssel foglalkozott állandóan. Mondtam neki, hogy senkit sem érdekel, hogy ő meleg, csak dolgozni kellene, mert ez egy munkahely és az alapján ítélik meg, amit teljesít.

Örömhernyó 2020.03.09. 00:36:41

@Örömhernyó: Nőknél is ez van. Aki teljesít, azt elismerik. Az ilyen nem tekinti magát áldozatnak, de nem is lesz belőle férfigyűlölő hárpia.

komolytalan samu 2020.03.09. 01:08:16

Az a baj, hogy a 15% női mínusz egyszerűen nem igaz, ez egy adatokkal cáfolt, debil félreértés ill. kamu. Nem ugyanazért a munkáért kaptok annyival kevesebbet. Ugyanabban a munkakörben, végzettséggel, ugyanannyi tapasztalattal stb. gyak. nincs különbség a bérekben. Állami szektorban spec. bértábla van, ahol ez egyenesen tilos. A családomban (anyuék generációjában is) több, komoly karriert befutó nő van. Orvosok, bírók, jogászok. Egyik sem szembesült, wage gap-el, pedig amikor ők kezdték, akkor ez a kifejezés még nem is létezett.

A nők pl. más munkaköröket választanak, vagy elmennek szülni (egy ígéretes karrier közepén is), majd a gyermeknevelés, a gyermekbetegségek következményeinek nagyobbik fele is rájuk hárulnak. Ez részben ugyan társadalmi szokás, de részben viszont rohadtul igazolt pszichológiai szükséglete a gyerekenek az első három évében. Apa bármennyire is szereti a gyereket, ebben a korban nem pótolja anyát (és sok esetben még később sem tudja). A szülés, ill. az anyaság messze a legnagyobb hátránya a nőknek, munkaadói szempontból, versenyszektorban szó szerint milliókkal, ha nem tízmilliókkal kellene a cégeket kedvezmények formájában kompenzálni azért, hogy a jogi előírások szerint bármikor el kelljen elengednie egy kiváló munkaerőt, a munkahelyét megtartania (a GYES végéig), az átmeneti időszakra találni egy határozott munkaidejű megfelelő munkaerőt (nem egyszerű), akit aztán ha végre találtál egy ilyet, és beválik 1-4 év múlva (esetleg akkor már jön a második is) minden tapasztalatával, sikerével együtt ki kell raknod, mert anyának helye van. Szóval anya visszajön, és bármilyen jó (azért vettem fel, mert nagyon jó), nyilván hónapokba telik mire visszarázódik a kerékvágásba, de ez sem lesz sima, ha a kisgyerek beteg, akkor valószínűleg ő esik ki évente ötször betegszabira teljesen kiszámíthatatlanul. A vele együtt induló férfikolléga 2-3 évvel többet dolgozott, megcsinált pár extra képzést, elő lett léptetve (nyiiván nagyobb fizuért) és bár gondolom az ő felesége is gyűlöl ezért, de ha tényleg nincs más opció, akkor nagyon néha este 10-ig tolja a projektet, amit anyuka teljesen érthető módon nem tud vállalni. Ja és nem lép le egy hét betegszabira a határidő előtt két nappal, mint anyuka, aki otthonról amúgy tényleg igyekszik megoldani a helyzetet, de egy lázas 3 éves mellett ez nem mindig működik. Nem az ő hibája, de nem mindig működik.

Nem az anyák ellen beszélek, ez a legcsodásabb, legtiszteletreméltóbb dolog a világon, és látom, ahogy brilliáns nők őrlődnek a karrier és a gyerekek között, gyötörve őket a lelkiismeret a gyerekektől elvett idő miatt, és néha a saját gyerekeikre haragudva azért, amit azok elvettek a karrierjükből, tőlük. Sok nő van, aki feladja a karriert, hazamegy, ha megtehetik, vagy takarékra teszi magát.

Értelmesen és őszintén kellene beszélni erről, valós segítséget kellene adni a nőknek, mert ez nagyon sok szempontból az egyik legkeményebb kihívás, de helyett ezt az fogalmatlan, primitív, félrevezető faszságot hallom, amiben egy gagyi zsfilmes nemekharca szcifivé van lealjasítva az egész, ami nyilván csak ront a helyzeten.

élhetetlen 2020.03.09. 02:44:11

Itt mindenki elúszott egy kicsit a saját irányába. @Pedgyessy Méter: “ki akadályozza őket abban hogy olyan vállalkozást alapítsanak amiben (csak) nőket alkalmazzanak magas fizetéssel?”. Senki. Sokan meg is csinálják. De lehet, hogy újdonságot mondok, lehet valaki nagyon jó szakember, de nem jó menedzser, és akkor nem alapít céget. Ettől még a jó szakember nőt is meg lehet fizetni rendesen.
@Tomi1.8VTI: Ugye nem azt akarod mondani, hogy az 50 kilós cementes zsákot a második emeletre építsz vagy építő mérnökök cipelik fel? Tervezni meg ugyanúgy tudhat egy nő is. Sőt, az egyik barátnőm a 150 cm magasságával, 40 kilójával harminc évig építésvezető volt. Itt már egyenrangú munkát végeznek a nők és a férfiak.
@Örömhernyó: “A férfi korunk négere és zsidója. Üldözött, megvetett alember.”. Azért ne ess túlzásokba! Szegény, elnyomott férfiak a munkahelyen. Kapj a fejedhez! “Aki teljesít, azt elismerik. Az ilyen nem tekinti magát áldozatnak, de nem is lesz belőle férfigyűlölő hárpia.”. Ez viszont igaz.
És most a bloggazdának. @HargitaiE: Nem kéne kiönteni a fürdővízzel a gyereket is. Tíz éveken keresztül ment a munkahelyemen, hogy a fiúk hoztak egy kis virágot nőnapra, mi vittünk sütit, megkínáltuk őket, fél óra munkaidő kiesés, elmegy ennél több is, ha nem szalagon dolgozol. Köszönet képpen ápr. 1-én férfinapot tartottunk, vittünk sütit, és vettünk pár doboz kakaót, babazsúr, és élveztük. Húsvétkor locsolás, volt aki sütivel, volt aki hímes tojással köszönte meg a figyelmességet. Aztán belépett egy srác, aki képes volt befolyásolni a többieket, (van ilyen), neki csak a felesége a nő, a női munkatárs csak munkatárs, és kiírtotta ezt a szokást. Kinek lett jobb? “Virágot kösz, ne“, kölcsönös kedvességet se, szokásokat se, sőt, egymással törődést se, elég a munka? Miközben az utazás, 8-10 óra munka több idő, mint amit a családoddal töltesz elalvás előtt? Erre vágysz?

Kampfer 2020.03.09. 06:22:05

"Virágot kösz, ne"

Nos, ha nem, hát nem. Ez sem erőszak!

"Van egy vállalat, ahol a nagy tekintélyű vezető március 8-án személyesen köszönti a női kollégáit egy-egy cserepecske tulipánnal. Kedves gesztus, igaz?"

Nem egy, sok ilyen cég van. És igen, kedves gesztus.

"Ne adjatok virágot nőnapra! Adjatok inkább lehetőséget. Pontosabban hagyjátok meg a lehetőséget, mert adomány, kompenzáció nem kell. Csak az egyenlő feltételek."

Tehát akkor pontosítsuk a feminácik 'gender-gap' hazudozásait!

A munkakörök túlnyomó többségét illetően egyszerűen pofátlanul hazudoztok! A munkakörök döntő részében ugyanis a munkáltatók BESOROLÁS szerint béreznek, vagyis tökmindegy, hogy férfi vagy nő az illető. A munkakörhöz adott besorolású bér tartozik és pont. A magasabb kvalitást, egyéni képességet vagy képzést igénylő állásokban a bér már ALKU tárgya. Ez jellemzi a menedzseri és felsővezetői munkaköröket is. Ott már aszerint megy a juttatás, hogy mit tud kialkudni az illető. Függetlenül attól, hogy nő vagy pasi. És a feltételek egyenlőek.

"Adjatok inkább egyforma fizetést ugyanazért a munkáért."

Poszter! Hazudsz! Azt kaptok!

"Egy kutatás szerint a magyar nő nettó ötvenezerrel keres kevesebbet, mint a férfi..."

Ki kutatott ki ekkora faszságot??? Milyen kutatás??? Konkrétan??? Van fogalmad arról, hogy hogyan aránylik a nettó ötven ropi az átlagbérhez és a mediánbérhez??? Nos ezzel a hülyeséggel a 'kutatók' a női társadalom 95+%-át szépen ki is zárták a problémakörből. 50 ropi nettó különbség??? Ez bruttó 90-100 ezer körüli különbség. Akkor a kutya nem alkalmazna férfit! Ez egy sunyi és pofátlan hazugság! Évekig vezettem érdekképviseletet, nekem ne magyarázd be ezt a baromságodat! Poszter! Vagy te hazudozol, vagy a kutatás, amit idézgetsz, vagy mindketten! NINCS ekkora bérkülönbség, kivéve a felsővezetői munkaköröket. Ott viszont a juttatások alku tárgyát képezik, vagyis tessék ügyesebben vagy okosabban alkudni. Ez ilyen. A munkakörök döntő részében besorolás szerint történik a bérezés! Ebben a kérdésben egyébként még az országos szövetség vezetése is el lett hajtva a p*csába és maga a tagság hajtotta el őket!

"...és jóval kisebb az esélye vezetővé válni, mint a céges bulin letaperolódni."

Képességek, kiállás és fellépés kérdése! A letaperolódást pedig egy férfi vezető is képes azonnali kirúgással honorálni, ennek egyébként magam is tanúja voltam. Szóval hátrább az agarakkal, még akkor is, ha a balliba femináci propaganda épp aktuális ostobaságait kell is nyomnotok!

"Ne adjatok virágot nőnapra! Inkább észre se vegyétek a nemünket egy állásinterjún vagy értekezleten."

Pedig észre fogják venni! Mert vannak nemek. Kettő van belőlük. Férfi és női. És igenis van különbség és ez a különbség normális és természetes! Poszter! Hazudozol, valótlanságokat hordasz össze. Egy interjún még a női hr-esek döntő része szerint is az első benyomás kulcskérdés. És ennek bizony része az is, hogy a jelentkező férfi vagy nő. És ez így normális.

"Persze, ezt azzal a nővel lehet könnyen megtenni, aki maga sem a nemi jegyeiből kovácsol előnyt."

Leszel szíves majd azért is aggódni, amikor a feszült 'p*csa' női vezető szépen egyenként 'levadássza' a férfi beosztottjait, lesz@rva minden egyéb körülményt, családot, feleséget és hasonló zavaró tényezőket. Telekommunikációs cég női középvezetője hosszú éveken át művelte ezt szabadon, szintén tanúja voltam. jogi eset is lehetett volna, nem lett az. Azóta felsővezető...

"Ne adjatok virágot nőnapra! Majd ad a párunk, apánk, fiunk, szomszédunk."

És ugye azzal nem lesz bajod? Amiatt nem fogsz vörös fejjel gépelni, hogy a párod 'kiszúrja a szemed' pár szál virággal??? Hm...?

"Mert attól, hogy a munkánkban egyenjogúak volnánk, a magánéletünkben még megőrizhetjük női mivoltunkat."

Egyenjogúak vagytok. Ha ennyivel olcsóbbak lennétek, akkor a piac törvényei szerint a cégek csak nőket alkalmaznának, hiszen ennyivel 'költséghatékonyabb' döntés őket alkalmazni. De ez nem így van. A vezetés kérdése pedig éppen annyira az alkalmasság kérdése kell legyen, mint a politikusi pálya kérdése. Nincs szükség semmiféle 'kvótára', ahogy azt az agyhalott 'unijó' preferálja! Alkalmasság és rátermettség döntsön, ne a nemek kérdése! És kétféle nem közül lehet választani, nem hetvenvalahány elméleti kitaláció közül, amit beteg és felforgató 'intézmények' és 'szervezetek' propagálnak!

"Aki szeretné, még palacsintát is süthet a virágért cserébe."

Cserébe??? Esetleg azért, mert pusztán csak szeretik...???

"Évszázados berögződés, még dolgozni kell ezen."

Nem! Pár évtizedes agybetegség, amin jól körülírható szervezetek dolgoznak keményen. És nem, ezen nem kellene egyáltalán dolgozni! A valódi problémákon kell(ene) dolgozni, azokat megoldani és nem ilyen 'álproblémákat' gyártani (szabadon a nem-nagyon értelmes 'kunhalmi' után...)!
Kamp.

Grimbusz Makszimusz 2020.03.09. 07:11:02

@Tomi1.8VTI: Tök igazad van, olyankor nem követelik az egyenjogúságot, hanem ők a nők!
De nem fizikai munkánál is bejátszik a nőség, amikor felmerül, hogy ki jön be dolgozni hétvégén, ki marad bent este tízig, meg egyéb! Persze normális helyen ez nem probléma, a kolléganő tényleg menjen a családjához, ha beteg a gyerek, természetes, hogy otthon marad vele, de persze az idióta feminácik ezeket az eseteket messze elkerülik. Ezt az egyenlő bérezést sem értem, teljesítménybéren kívül sehol sem összehasonlítható a bérezés ugyanazon munkáért, hiszen a gyakorlattól, az adott munkahelyen eltöltött évekig, rengeteg minden közrejátszik, az ugyanaz a munka fogalma meg végképp nem értelmezhető, hiszen még ugyanabban a munkakörben is eltérő a feladat általában! De hogy mondjak még érdekesebbet, rengeteg nőről tudok, aki többet keres, mint a férfi kolléga, ott ezek alapján akkor szintén van mit tenni? Lecsökkentsük a nő fizetését, vagy emeljük a fasziét?

DFK 2020.03.09. 07:28:54

Ez az 50 ezres wage gap nem létezik.

midnight coder 2020.03.09. 07:35:02

@élhetetlen: "Ugye nem azt akarod mondani, hogy az 50 kilós cementes zsákot a második emeletre építsz vagy építő mérnökök cipelik fel?"

Ugye nem gondolod, hogy minden nő alkalmas mérnöknek ? Mint ahogy minden férfi sem az.
Az emberiség elég nagy része eleve segghülye, aki leginkább csak fizikai melóra alkalmas. Férfi esetén is, nő esetén is. Viszont ott már nem egyformák a képességek.

különvélemény 2020.03.09. 07:40:34

"Inkább észre se vegyétek a nemünket egy állásinterjún vagy értekezleten."

A HR-esek túlnyomó többsége nő.

midnight coder 2020.03.09. 07:41:09

@DFK: Simán létezhet akár jóval több is. Vegyél Pl. egy geek szoftverfejlesztőt akinek ez az élete és folyamatosan képezi magát, többet van benn a cégnél mint kinn, még éjszaka is a kóddal álmodik, és vegyél egy kismamát akinek az élete a gyereke körül forog, a munkaidő végén azonnal kipottyan a kezéből az egér, és minden második héten otthon van mert beteg a gyerek. Te mint cégvezető melyiket akarnád megtartani a magasabb fizuval ?

Ekrü 2020.03.09. 07:58:29

"Adjatok inkább egyforma fizetést ugyanazért a munkáért."- Ugyanazért a munkáért ugyanaz a fizetés jár.A különbség az olyan részletekben rejlik,hogy mekkora az illető tapasztalata,milyen régóta dolgozik és mennyire elismert a szakmában.Mert ugye egy sztárügyvéd azért sokkal többet fog keresni,függetlenül attól,hogy férfi avagy nő, mint egy huszadrangú ügyvédecske, hiába van ugyanazon végzettségük.
Egy kutatás szerint a magyar nő nettó ötvenezerrel keres kevesebbet, mint a férfi, "-Valami linkecskét róla?Mert itt van egy másik kutatás,ami szerint Magyarország ebben tekintetben messze az EU-s átlag fölött van,miközben az olyan "bezzegországok",mint Németország,Ausztria,Egyesült Királyság a béka segge alatt...
index.hu/chart/2020/03/08/noi_ferfi_berkulonbseg_gender_pay_gap_eurostat/amp
"és jóval kisebb az esélye vezetővé válni, "-A vezetővé válás az nem csak végzettség hanem rátermettség kérdése is.Lehet valaki jó szakember,de pocsék vezető.Nincs az a tulajdonos aki érdekei ellen inkább a kevésbé rátermettet választja vezetőnek csak azért mert az férfi.

Olasz Bazsa 2020.03.09. 08:05:44

Ezek a cikkek tök feleslegesek, bérkülönbség nem létezik.
Ha elmegy valaki melózni a pl a Mercedes -be vagy akármelyik üzembe, nincsen külön női órabér és férfi órabér. Rendőr vagy? Bíró vagy? Képviselő vagy? A közalkalmazotti bértáblában sincs külön férfi oszlop és női oszlop. A nehéz és veszélyes munkákat szinte kivétel nélkül férfiak végzik el, amiért meg természetesen több pénz is jár, mint egy irodaszékes munkáért. Nincs itt semmilyen probléma.

Grimbusz Makszimusz 2020.03.09. 08:29:15

NŐNAP ÉS NEM FEMINÁCI NAP, NE UTASÍTSÁTOK VISSZA AZ IGAZI NŐK NEVÉBEN A VIRÁGOT,
NE MOCSKOLJÁTOK BE EZT AZ ÜNNEPET!

Boar. 2020.03.09. 08:46:36

Off
Létezik még 50 kilós cementes zsák?
Szvsz. nem. Aki ilyesmivel példálózik, annak meglehet, vajmi kevés köze van az építőiparhoz...

Grimbusz Makszimusz 2020.03.09. 08:56:08

@Boar.: Létezik még 50 kilós cementes zsák?....................................

Nem mindegy? Gondolom a súly miatt írta és nem téged mint gyakorló kőművest akart megsérteni szakmai önérzetedben! :D
De azért KÖSZÖNJÜK EMESE!

Grimbusz Makszimusz 2020.03.09. 08:58:48

A nők sok helyen természetben fizetnek, tehát kisebbek a kiadásaik, így kevesebb fizetés is elég nekik!

Kikívánkozott belőlem 2020.03.09. 09:05:02

Nagyon jó kis bejegyzés! Ehhez "Vezetők! Ne adjatok virágot nőnapra! Adjatok inkább lehetőséget. Pontosabban hagyjátok meg a lehetőséget, mert adomány, kompenzáció nem kell. Csak az egyenlő feltételek." - csak annyit tennék hozzá: 'és kollégák', mert az is fontos.

Boar. 2020.03.09. 09:06:03

@Grimbusz Makszimusz: Fideszpatkány kuss a neved.
Amúgy csak azért írtam, mert játszotta az eszét az olvtárs miközben szemmel láthatóan fogalma sincs az építőiparról.
Tényleg hülyebuzi, a bértrollokat egyformán fizetik vagy nálatok is létezik különbség a férfi/női bérekben?

Grimbusz Makszimusz 2020.03.09. 09:15:56

@Boar.:"Tényleg hülyebuzi, a bértrollokat egyformán fizetik vagy nálatok is létezik különbség a férfi/női bérekben?"

:DDDDDDDDD szerintem meg csak ennyi eszed van és máshoz nem voltál képes hozzászólni a cementes zsákon kívül!
Aki nem ilyen ostoba mint te és érdemben is hozzászól, azt szerinted már fizetik?
Próbáljuk ki, adok tíz rongyot egy kultúrált, legalább átlagos agytevékenységet sejtető kommentért! Lökjed haver! Bár nem hiszem, hogy menni fog! :P

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2020.03.09. 09:36:39

Nőnapi töprengés

Annak szokott lenni napja,
Ki évközben ritkán kapja
Meg mindazt, mi neki kijár.
Többi csupán süket piár.

Nézzük meg, mi járna őnek-
-i, azaz a főhősnőnek:
Egyenlő munkáért egyen-
-lő bér, hogy eleget egyen.

Sose legyen zaklatásnak
Kitéve, s ha mélyre ásnak
Lelkében lélekvájárok,
Béke lássék, ne várárok!

Mata részeg ura eszét
Vesztve otthon ne verje szét,
Hadd ámuljon el az ódon
Lovagias bánásmódon!

Legyen több a szabadidő,
Mert különben hamar kidő’,
S férj a házimunka felét
Végezze el! Így szép e lét!

Folyvást kapva szeretetet,
Igazit s nem tettetettet,
Kivirágzik minden nőnem,
S nőnapigény tovább nem nő.

„Ez az, költő úr! Ami a szívemen, az a maga száján! Ne nőnap legyen, hanem női egyenjogúság! Ne anyák napja legyen, hanem elég bölcsőde, óvoda és anyák számára is betölthető munkahelyek! Ne pedagógusnap legyen, hanem a nőgyűlölő parlamenti képviselő urak javadalmazásával megegyező tanári fizetés! Mindettől függetlenül azért jólesik a virág is. Ja, és legközelebb ne enjambement halmaz legyen, hanem rendes vers!” /Ordassy Farkasné Bárány Piroska, középiskolai magyar-történelem szakos tanár/

„Ne hepciáskodj már szívem, mert sose lesz kész a vacsorám! Ja, és keress már egy vázát, hogy letehessem végre ezt a neked hozott nőnapi csokrot! Gyerekekkel, remélem, megcsináltátok a leckét, ugye? Miért nézel úgy rám, mint egy túlhajszolt csataló? Hogy lesz így egy romantikus nőnapi esténk?!” /Ordassy Farkas, vasúthatósági főtanácsos/

„Párttársaim nevében kikérem magamnak a nőgyűlölő titulust! A szentírás is nyilvánvalóvá teszi, hogy amíg a családfő a munka frontján harcol, addig az asszonyállatnak a munkahelyén, a földeken, a kiskertben, a kamrában, a konyhában, a gyerekszobában, a fonóban, az istállóban, a templomi kórusban, a hitvesi ágyban és a szülőszobában a helye! No, nem egyszerre persze… bár… Még hogy nőgyűlölő?! Piha!” /Vadkan Vid, parlamenti képviselő és az Ájtatos Manók Egybegyűlt Népe (ÁMEN) felekezet Vak Komondor díjas főpénztárnoka/

„Csak az a versvégi rémrím bukfenc, meg az összes többi, csak azt tudnám feledni! Ha a vers témája az üde virág, akkor a vers technikai megvalósítása a bunkósbot, amellyel a költő ezt a virágot a szétvert vázával egyetemben döngöli bele a kiscelli agyagba. Ha Frady Endrével csak annyira lenne az Erő, mint amennyire a Múzsa, akkor a StarWars 7-ben legfeljebb az elrontott jelenetekben játszhatná Fekete Luk néven Luke Skywalker méltán elfeledett retardált unokáját. Anyám szerint egyébként addig nem lesz női egyenjogúság, amíg én és a Jedi lovagok nem tudunk gyereket szülni. Hát, a feministák kedvéért biztosan nem fogom átoperáltatni magam!” /Puzsér Róbert, kritikus/

„Nőnap alkalmából hadd szólaljak meg én is! Robikám, ha szülsz nekem egy unokát, olyan egyenlőnek fogom magam érezni, mint az e és az emcénégyzet! Hej, ez a drága Albert, hogy ez hogy tudott fénysebességgel cselezni!” /Puzsér mama/

„Én nem csak nemzetközi nőnapon rúgom le a nőket zaklató és molesztáló manusok fejét, hanem egész évben! Hja, kérem, itt Texasban is élnek még az ódon lovagi erények!” /Chuck Norris/

„Kísértet járja be Európát, a Feminizmus kísértete! Legyen minden nap nemzetközi nő! Világ proletárjai, nőnapozzatok!” /részlet a Feminista Kiáltványból/

„Éljenek a nemzetközi nők az év mind a 365 napján! Szökőévenként 366-on!” /Frady Endre, költőgigász/

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.com/2015/03/nonapi-toprenges.html

Ekrü 2020.03.09. 09:37:16

Amúgy tisztelet jelen blog írójának,hogy így állja a sarat anélkül ,hogy cenzúrázna.(Remélem így is marad.) Ugyanis az "Aminek igazán örülnék nőnapra" című blog írója eltüntette az összes eddigi hozzászólást,gondolom a szólás és véleményszabadság jegyében...

Nancsibacsi 2020.03.09. 09:46:05

Nyilván minden cégvezető hülye, mert 50ezerrel többet fizet egy férfi beosztottnak, mint a nőnek, aki ugyanazt a melót megcsinálja. Én ha cégem lennék, akkor csak nőket alkalmaznék, mert spórolnék így mindegyiken 50 ezret. Szóval szép dolog a statisztika, de már az általános iskolában is tanítják, hogy nézzünk a számok mögé, és ha az eredmény totál sci-fi, akkor valamit elszámoltunk. Itt is ez történt.
A nők valóban kevesebbet keresnek - mert nem ugyanazt a munkát végzik el. Illetve elmennek szülni, és ez törést okoz a karrierjükben. De ha valaki ugyanazt, ugyanannyit, ugyanolyan színvonalon csinál - akkor semmi értelme sincs a férfiakat pozitívan megkülönböztetni.

Én inkább azt látom, hogy a nők időnként pozitív megkülönböztetésben részesülnek, amely végső soron kihat pozitív irányban a bérükre is. Mondok pár példát:
Fősulin volt egy nehéz vizsgánk - hardverekből -, a lány számára rejtéj volt az egész tárgy, plusz nem is készült. Mármint tanulással. Ellenben felvett egy kb 2 számmal szűkebb blúzt, és ő vizsgázott utolsóként. Az egész csoportban csak neki lett 5-ös a vizsgája - nekem 4-es úgy, hogy programozásból 3x voltam országos első, és 1x második - szóval nem állt hozzám túl messze a téma. Ez a lány a női mivoltát kihasználva szerzett végső soron diplomát, és így jobban fizető állást. Nem irigykedek rá (a tanárra sokkal inkább) - de ez akkor is tény.

Van olyan fejlesztéssel foglakozó multi, ahol előírták a női vezetők százalékos arányát. Nem sok - 30%, 5 éven belül. Mivel eleve dolgozik a cégnél kb 3% nő, ezért:
- Ha egy nő felvételizik, felveszik - ha alkalmas, ha nem.
- Minden nőből csoportvezető lesz - ha alkalmas, ha nem.
Végső soron ők, csak azért mert nők, többet keresnek, mint amit megérdemelnek.

Előző melóhelyemen volt egy csaj, aki tényleg karrierista volt, és sokat dolgozott, okos is volt. De hogy biztosítsa a gyors előremenetelét, így a tulajdonos szeretője lett. Ez annyit jelentett, hogy a legfelsőbb, tulajdonos szint alatti vezetésbe mondjuk nem 5, hanem 2 év alatt jutott el. Szóval ő is a női mivoltát használva gyorsabban jutott el többet fizető pozícióba, mint bármely férfi.

Szóval én a nőknél inkább pozitív megkülönböztetést látok. Az tény, hogy pl. egy gyerekes nőre van olyan munkáltató, aki kevésbé számít mint a gyerektelen tökmindegy hogy nőre vagy férfire - de ez nem a neme miatt van, hanem a gyereke miatt. Mivel a feministáknak úgyse lesz gyereke soha, ezért a bloggerinát ez a dolog nem érinti.

Tomi1.8VTI 2020.03.09. 10:12:09

@Boar.: "Létezik még 50 kilós cementes zsák?
Szvsz. nem. Aki ilyesmivel példálózik, annak meglehet, vajmi kevés köze van az építőiparhoz..."

Ez a post nem is az építőiparról szól, hanem a férfiak és a nők közti egyenlőségről. Aminek értelemszerűen a munkateljesítmény terén is egyenlőnek kellene lennie. A munka teljesítmény szempontjából mindegy, hogy hány kg-os csomagokban cipeli fel a munkás az emeletre a cementet (de ez kinek-kinek személyes szimpátia alapján lehet tégla, betonvas vagy csempe is, mert ezek csak példák), a lényeg, hogy mennyi idő alatt mennyi építőanyag áll rendelkezésre a munka helyszínén. Ha egy nő csak 10 kg-os zsákokat tud felcipelni, szerintem egyetlen építésvezető sem tiltaná meg az adott hölgynek, hogy 10 kg-os zsákokat vigyen fel az emeletre, de akkor fusson 5-ször olyan gyorsan felfelé a lépcsőn, mint t egy férfi, aki egyszerre 50 kg-ot cipel fel! Nem fog sikerülni. És ebből a szempontból teljesen irreleváns, hogy mekkora kiszerelésbe van csomagolva az építő anyag.

Tomi1.8VTI 2020.03.09. 11:45:28

@#szájbergyerek#: Végigolvastam a dailymail-es cikket, amit belinkeltél. Sajnos maximálisan alátámasztja a személyes tapasztalataimat a nők munkahelyi rivalizálásával kapcsolatban. Bár sosem dolgoztam olyan cégnél, ahol csak nők dolgoztak volna, de 19 évig dolgoztam több száz fős multicégeknél, ahol értelemszerűen voltak nők is. Megtanultam, hogy egy pasi soha nem fog tudni olyan pszichológiai terrort, passzív agresszív viselkedést, mások háta mögött fúrást, lejáratást végezni, mint amire a legtöbb nő ösztönösen képes, ha valaki (lehet az férfi vagy nő) nem szimpatikus neki. És az ellenszenvét bármivel ki lehet érdemelni. Külső adottságokkal (pl, ha egy másik nő jobban néz ki vagy egyszerűen csak fiatalabb vagy vékonyabb) egy véletlenül picit félresikerült hangsúllyal szóhasználattal, elmaradt figyelmességgel, ami szerinte járt volna neki. Tényleg bármilyen aprósággal ki lehet érdemelni egy rosszindulatú nő ellenszenvét, pláne menstruáció előtt 1-3 nappal. Akkor aztán tényleg bármin képesek megsértődni, meg annak az ellenkezőjén is. És a sértettségének az okát soha nem fogja megmondani, de még évek múlva is bosszút áll érte. A megsértődést, a passzív agresszív viselkedést (pl. egyszerűen csak nem viszonozza a köszönést) az információ visszatartást fegyverként használják. Az információ szándékos visszatartásával rendszeresen totál hülyét lehet csinálni bármelyik kollégából és ezt ők nagyon jól tudják és tudatosan alkalmazzák. El lehet képzelni, hogy ezzel a magatartással, amiről a főnökök gyakran nem is tudnak vagy ha tudnak, akkor nem vesznek róla tudomást, mekkora anyagi károkat lehet okozni egy cégnek. Ha pl. elüldözik a jó munkaerőt az adott cégtől vagy ha kiszámolnánk, hogy a rosszindulatú pletykálással, fúrással töltött munkaidőnek mennyi a költsége. Nem állítom, hogy minden nő ilyen. Sőt, szerintem kevesebb, mint a 30%-uk (csak személyes becslés, nem tudom alátámasztani semmilyen statisztikával) De én még nem láttam olyan férfi munkaerőt, aki ezeket a pszichológiai fegyvereket ilyen profin, tudatosan és intenzíven alkalmazná, hogy megsemmisítse, elüldözze vagy ellehetetlenítse a saját kollégáját.

#szájbergyerek# 2020.03.09. 11:46:21

"a magyar nő nettó ötvenezerrel keres kevesebbet, mint a férfi"
Pontosabban a magyar nők nettó átlagbére ennyivel kevesebb a magyar férfiak átlagbéréhez viszonyítva per főre visszaosztva 2018-ban.
Ami ugye nem azt jelenti, hogy a magyar nő pontosan ennyivel kap kevesebbet ugyanannál a cégnél, vele azonos munkakörben dolgozó magyar férfinál, mint ahogy azt a blogger sugallni szeretné. (Hogy rohadjon meg!)

#szájbergyerek# 2020.03.09. 11:54:47

@#szájbergyerek#: 2017-ben... de akkor is rohadjon meg....

komolytalan samu 2020.03.09. 12:27:15

@Boar.: EU szabvány. Viszont 40kg-os kiszerelés szinte minden zsákos építőanyagból van.

Medgar 2020.03.09. 12:50:37

@Boar.: Nem létezik 50kg-s, de egy valamirevaló segédmunkás 2 40-est visz..

Grimbusz Makszimusz 2020.03.10. 06:08:05

@Medgar: Nem létezik 50kg-s, de egy valamirevaló segédmunkás 2 40-est visz.........................

Reméljük Boar is elbír kettőt, mert az eszéből nem hiszem, hogy meg tudna élni! :D
süti beállítások módosítása